החשק יש לו כח לפעול אותו דבר שהוא משתוקק לו הרבה אפילו הוא רע
כענין (מכות י:) בדרך שאדם רוצה לילך כו'
מצד הרצון שלו פועל אפילו כל חמדת עוה"ז, אם לא יהי' דבר מעכב שבמשפט אין מגיע לו זה ומונעין ממנו מיהוה. לולא זה ע"י החשק היה משיג כל מה שחושק.
ולכך שלמה המע"ה דבימיו סיהרא באשלמותא ולא היה שום מונע נאמר ככלות וגו' כל חשק שלמה וגו'
שכל חשקו היה נשלם ומובא לו.
והוא היה בתוקף החשק מכל הנבראים שעל זה חיבר שיר השירים וכפי תוקף התגברות כח החשק כך הוא משיג.
כי החשק נקרא סוף מעשה שהוא מסיטרא דנוקבא ומצד החסרון הוא חושק למילוי והוא דבוק במחשבה תחלה וראשית מחשבת הש"י שממנו שורש כל ההשפעות.
וכן מסטרא דרע כאשר אין דבר מונעו.
...