Save "יחס גורר יחס"
ג ועוד מאמר אגדה אמר ר' אבין בר רב אדא, אמר ר' יצחק: מנין שהקדוש ברוך הוא מניח תפיליןשנאמר: "נשבע יהוה בימינו ובזרוע עזו" (ישעיהו סב, ח), כיון שדרך הנשבע להישבע בחפץ של קדושה, יש לפרש כי "ימינו" ו"זרוע עוזו" שבהם נשבע יהוה מרמזים לחפצי—קדושה,

שמא צריך להבין את המימרא הזו כמו המימרא הבאה מאותו אמורא, רבין בר רב אדא שמביא בשם ר' יצחק על אודות חשיבות הקביעות במפגשי התפילה ומכך שהם גם פועלים באופן שחוזר לאדם ומבקשים את המפגש איתו כך גם אפשר להבין את האמירה הזו שכשאדם קושר את התפילין בידיו הוא מסמן לעצמו שייכות לחיפוש ומשמעות בתווך שבינו לבין בורא עולם, והסימון הזה מהדהד חזרה לאדם.

א ועוד אמר רבין בר רב אדא, אמר ר' יצחק: כל הרגיל לבא לבית הכנסת ולא בא יום אחד, הקדוש ברוך הוא משאיל בו, כביכול, לברר מה אירע לו, שנאמר: "מי בכם ירא יהוה שמע בקול עבדו אשר הלך חשכים ואין נגה לו, יבטח בשם יהוה וישען באלהיו" (ישעיהו נ, י), לאמור: יהוה שואל כביכול, "מי בכם ירא יהוה" מלבוא להיות "שומע בקול עבדו", שהוא שליח הציבור העוסק בעבודת יהוה "אשר הלך חשכים", שהשכים בבוקר עוד לפני זמן התפילה.