Save "Capital Punishment and the Eichmann Trial
"
Capital Punishment and the Eichmann Trial
Gideon Hausner's opening speech at the Eichmann trial
במקום זה, בו אני עומד לפניכם, שופטי ישראל, ללמד קטגוריה על אדולף אייכמן - אין אני עומד יחידי; עִמדי ניצבים כאן בשעה זו שישה מיליון קטגורים. אך הם לא יוכלו לקום על רגליהם; לשלוח אצבע מרשיעה כלפי תא הזכוכית ולזעוק כלפי היושב שם: אני מאשים. מפני שעפרם נערם בין גבעות אושוויץ ושדות טרבלינקה, נשטף בנהרות פולין וקבריהם פזורים על פני אירופה לאורכה ולרוחבה. דמם זועק, אך קולם לא יישמע. אהיה על כן אני להם לפה ואגיד בשמם את כתב האישום הנורא.
Bereishis 9:6
שֹׁפֵךְ֙ דַּ֣ם הָֽאָדָ֔ם בָּֽאָדָ֖ם דָּמ֣וֹ יִשָּׁפֵ֑ךְ כִּ֚י בְּצֶ֣לֶם אֱלֹהִ֔ים עָשָׂ֖ה אֶת־הָאָדָֽם׃
Yechezkel 33:11
אֱמֹ֨ר אֲלֵיהֶ֜ם חַי־אָ֣נִי ׀ נְאֻ֣ם אֲדֹנָ֣י ה׳ אִם־אֶחְפֹּץ֙ בְּמ֣וֹת הָרָשָׁ֔ע כִּ֣י אִם־בְּשׁ֥וּב רָשָׁ֛ע מִדַּרְכּ֖וֹ וְחָיָ֑ה שׁ֣וּבוּ שׁ֜וּבוּ מִדַּרְכֵיכֶ֧ם הָרָעִ֛ים וְלָ֥מָּה תָמ֖וּתוּ בֵּ֥ית יִשְׂרָאֵֽל׃
Rambam, Hilkhos Teshuvah 3:6
אֵלּוּ הֵן שֶׁאֵין לָהֶן חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא, אֶלָּא נִכְרָתִים וְאוֹבְדִין וְנִדּוֹנִין עַל גֹּדֶל רִשְׁעָם וְחַטָּאתָם לְעוֹלָם וּלְעוֹלְמֵי עוֹלָמִים: הַמִּינִים, וְהָאֶפִּיקוֹרוֹסִין, וְהַכּוֹפְרִים בַּתּוֹרָה, וְהַכּוֹפְרִים בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים וּבְבִיאַת הַגּוֹאֵל, הַמּוֹרְדִים, וּמַחֲטִיאֵי הָרַבִּים, וְהַפּוֹרְשִׁין מִדַּרְכֵי צִבּוּר, וְהָעוֹשֶׂה עֲבֵרוֹת בְּיָד רָמָה בְּפַרְהֶסְיָא...וְהַמּוֹסְרִים, וּמַטִּילֵי אֵימָה עַל הַצִּבּוּר שֶׁלֹּא לְשֵׁם שָׁמַיִם, וְשׁוֹפְכֵי דָּמִים, וּבַעֲלֵי לָשׁוֹן הָרַע, וְהַמּוֹשֵׁךְ עָרְלָתוֹ:
Rambam, Hilkhos Teshuvah 3:14
בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים שֶׁכָּל אֶחָד מֵאֵלּוּ אֵין לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא? כְּשֶׁמֵּת בְּלֹא תְּשׁוּבָה. אֲבָל אִם שָׁב מֵרִשְׁעוֹ וּמֵת וְהוּא בַּעַל תְּשׁוּבָה הֲרֵי זֶה מִבְּנֵי הָעוֹלָם הַבָּא, שֶׁאֵין לְךָ דָּבָר שֶׁעוֹמֵד בִּפְנֵי הַתְּשׁוּבָה. אֲפִלּוּ כָּפַר בָּעִקָּר כָּל יָמָיו וּבָאַחֲרוֹנָה שָׁב יֵשׁ לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא...
Mishnah Sanhedrin 4:5
...הֱווּ יוֹדְעִין שֶׁלֹּא כְדִינֵי מָמוֹנוֹת דִּינֵי נְפָשׁוֹת. דִּינֵי מָמוֹנוֹת, אָדָם נוֹתֵן מָמוֹן וּמִתְכַּפֵּר לוֹ. דִּינֵי נְפָשׁוֹת, דָּמוֹ וְדַם זַרְעִיּוֹתָיו תְּלוּיִין בּוֹ עַד סוֹף הָעוֹלָם...לְפִיכָךְ נִבְרָא אָדָם יְחִידִי, לְלַמֶּדְךָ, שֶׁכָּל הַמְאַבֵּד נֶפֶשׁ אַחַת מִיִּשְׂרָאֵל, מַעֲלֶה עָלָיו הַכָּתוּב כְּאִלּוּ אִבֵּד עוֹלָם מָלֵא. וְכָל הַמְקַיֵּם נֶפֶשׁ אַחַת מִיִּשְׂרָאֵל, מַעֲלֶה עָלָיו הַכָּתוּב כְּאִלּוּ קִיֵּם עוֹלָם מָלֵא...
Sefer haMitzvos Lo Sa'aseh 290, Qafih translation
...כאשר לא נבצע את העונשין באומד החזק ביותר הרי תכלית מה שיכול לקרות שאנו פטרנו את החוטא, ואם נבצע את העונשין באומד ובנסבות הרי אפשר שבאחד הימים נהרוג נקי, וזיכוי אלף חוטאים עדיף ורצוי מלהרג נקי אחד באחד הימים...
Amnesty International Global Report: Death Sentences and Executions, 2021, p. 40
131 Amnesty International classifies Israel as abolitionist for ordinary crimes because its laws provide for the death penalty only for exceptional crimes such as crimes under military law or crimes committed in exceptional circumstances. The last execution took place in 1962.
Nazis and Nazi Collaborators (Punishment) Law, 1950
אדם שעבר עבירה אחת מאלה:
(1) בתקופת השלטון הנאצי, בארץ עויינת, עשה מעשה שהוא בגדר פשע כלפי העם היהודי,
(2) ...פשע כלפי האנושות,
(3) ...פשע מלחמה,
דינו – מיתה.
A person who committed one of these crimes:
(1) during the Nazi regime, in a hostile country, committed an act that constitutes a crime against the Jewish people,
(2) ...a crime against humanity,
(3) ...a war crime,
their punishment will be death.
Amnesty International Global Report: Death Sentences and Executions, 2021, p. 48
In Palestine (State of) no executions took place, but a fragmented judicial policy towards the death penalty continued whereby, while the Palestinian courts in the West Bank issued no death sentences, courts run by the Hamas de facto administration in the Gaza Strip handed down at least 21 such sentences...The vast majority of the death sentences were issued by military courts, including on civilians and for crimes not involving military or security issues...
Between 17 October and 1 November, the Hamas-run Permanent Military Court in Gaza reportedly issued death sentences for three civilians. Two were sentenced following conviction of “communicating with hostile entities”...
Amnesty International Global Report: Death Sentences and Executions, 2021, p. 63
Countries that retain the death penalty for ordinary crimes such as murder but can be considered abolitionist in practice in that they have not executed anyone during the last 10 years or more and are believed to have a policy or established practice of not carrying out executions
Mishnah Makos 1:10 (1:11)
סַנְהֶדְרִין הַהוֹרֶגֶת אֶחָד בְּשָׁבוּעַ נִקְרֵאת חָבְלָנִית. רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה אוֹמֵר, אֶחָד לְשִׁבְעִים שָׁנָה. רַבִּי טַרְפוֹן וְרַבִּי עֲקִיבָא אוֹמְרִים, אִלּוּ הָיִינוּ בַסַּנְהֶדְרִין לֹא נֶהֱרַג אָדָם מֵעוֹלָם. רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל אוֹמֵר, אַף הֵן מַרְבִּין שׁוֹפְכֵי דָמִים בְּיִשְׂרָאֵל:
Bereishis Rabbah 34:14
דָּרַשׁ רַבִּי עֲקִיבָא כָּל מִי שֶׁהוּא שׁוֹפֵךְ דָּמִים מַעֲלִים עָלָיו כְּאִלּוּ הוּא מְמַעֵט אֶת הַדְּמוּת, מַה טַעַם? ״שֹׁפֵךְ דַם הָאָדָם בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ״, מִפְּנֵי מָה? ״כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם״ (בראשית ט:ו).
Rambam on Mishnah Makos 1:11, Qafih translation
זה שהזכיר ממיעוט ההריגה ראוי שיתכוונו הסנהדרין לכך על ידי שיתישבו בדין וימתינו, ואם לא יכלו ונתקיימה העדות על מי שנתחייב מיתה הרי אלו הורגין ואפילו אלף איש יום אחר יום אם אירע כן והוצרכו לכך על פי הדין.
Peninei Halakhah, Hilkhos Simchas haBayis u'Virkhaso 9:2:5
צריך לדעת, שבפועל על פי כללי ההלכה, גם בעת שהיתה סמכות לבית הדין להעניש במיתה, רק לעיתים נדירות מאוד היו מוציאים אדם להורג כפי העונש הקצוב בתורה...ואף שיש עשרות עברות שהעונש הקצוב עליהם בתורה הוא מיתה...נועדו בעיקר כדי להרתיע ולהצביע על חומרת החטא ועל עונשו בעולם הזה ובעולם הבא, אבל לא כדי שההוצאה להורג תהפוך לדבר מצוי.
Shu"T Igros Moshe, Choshen Mishpat 2:68
בענין עונש מיתה.
פורים תשמ"א. מעלת כבוד שר המדינה הנכבד והחביב עלינו מאד, יאריך השם יתברך ימיו ושנותיו וממשלתו בטוב ובנעימים.
ראשית הנני להביע רגשותי באהבה וביראת הכבוד לשר המדינה בדבר רצונו לידע דעת התורה שניתנה מהשם יתברך על ידי משה רבנו בהבאור בתורה שבעל פה...שהיא דעה האמתית, וגם במה שיש לשר המדינה בטחון שאני יודע להשיב האמת והנכון לפי דיני התורה...
בעצם נאמרו בתורה עונשי מיתה לעבירות החמורות מאד כרציחת נפש אדם, ומיני גניבת אדם, ומיני עריות, ועל אחד שעובד עבודה...שאז הוא מופקר לעשות כל מה שבלבו ממיני נבלות ואכזריות שבעולם...אבל לא היה זה מצד שנאה לעושי דבר הרע ומצד יראה לקיום העולם...אלא הוא שידעו האינשי חומר האיסורים אלו ולא יעברו על זה. ומצד שני, יש הדגשה על חשיבותו של כל נפש, ועוד חשבונות, ולכן נצטוינו שלדון דיני נפשות...על פי סנהדרין שנסמכו לזה ואין סומכין לזה אלא לגדולים ביותר בחכמת התורה וגם גדולים בשאר חכמות, ויהיו ענוים מאד ויראי השם יתברך ושונאי ממון ואוהבי האמת ואהובים לבריות...ורחמנים ביותר...וכן לא שייך לדון דיני נפשות לחייבו...אלא...על פי שני עדים כשרים שאינם בכלל נוגעים בדבר...אחרי שמזהירין אותם חומר האיסור דעדות שקר בכלל וחומר איסור רציחת נפש ואיום גדול ביותר, וגם צריך התראה וקבלת התראה...שלכן לא היה נארע למי שיחייבוהו מיתה אלא אחד לכמה שנים...ומ"מ לא היה נמצא כמעט בכל הדורות רוצחים ביהודים מפני חומר האיסור ומפני מה שנתחנכו ע"י התורה וע"י עונשי התורה להבין חומר האיסור...
כל זה הוא כשלא הופקר איסור הרציחה אלא שבשביל איזה תאוה גדולה או איזה מריבה על טענת ממון וכבוד עשה זה, אבל מי שהורג נפשות מחמת שהופקר אצלו איסור הרציחה והוא אכזרי ביותר, וכן כשנתרבו רוצחים ועושי רשעה היו דנין למיגדר מלתא למנוע מעשה רציחה שהוא הצלת המדינה.
והנני חותם בברכה לשר המדינה שינהל המדינה בצדק וביושר וגם במשפט הראוי כל ימיו ועוד יתגדל שמו בכל מדינתנו ארצות הברית.
המברכו, משה פיינשטיין.
Proposed Penal Code Amendment: Death Penalty for Terrorists, 2023
בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים. המשותף לכל אירוע הטרור הללו...לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו...
מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל...לפי הצעה זו – טרוריסט שיורשע ברצח מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, ובנסיבות שבהן המעשה נעשה מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו, ידון לעונש מיתה – חובה. לא רשות, ולא בשיקול דעת. עונש חובה....
הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת העשרים וארבע על ידי חבר הכנסת איתמר בן גביר וקבוצת חברי הכנסת...
In recent years we have witnessed an increasingly widespread phenomenon of terrorist acts where Jews were murdered simply for being Jews. The common denominator between all these terrorist incidents...is to harm the State of Israel and the revival of the Jewish people in their country...
The purpose of this bill is to stamp out terrorism and to create a strong deterrent...According to this proposal a terrorist who is convicted of murder motivated by racism or hostility towards the public, and with the express purpose of harming the State of Israel and the revival of the Jewish nation in their country, will be sentenced to a mandatory death penalty. Not optional or discretionary, but a mandatory punishment...
An identical bill was placed on the table of the twenty-fourth Knesset by Knesset member Itamar Ben Gvir and a group of Knesset members...
APPENDIX ONE - CAPITAL CRIMES IN THE MISHNAH
Mishnah Sanhedrin 7:4, 9:1, 11:1
אֵלּוּ הֵן הַנִּסְקָלִין:
1) הַבָּא עַל הָאֵם,
2) וְעַל אֵשֶׁת הָאָב,
3) וְעַל הַכַּלָּה,
4) וְעַל הַזְּכוּר,
5) וְעַל הַבְּהֵמָה,
6) וְהָאִשָּׁה הַמְבִיאָה אֶת הַבְּהֵמָה,
7) וְהַמְגַדֵּף,
8) וְהָעוֹבֵד עֲבוֹדָה זָרָה,
9) וְהַנּוֹתֵן מִזַּרְעוֹ לַמֹּלֶךְ,
10) וּבַעַל אוֹב וְיִדְּעוֹנִי,
11) וְהַמְחַלֵּל אֶת הַשַּׁבָּת,
12) וְהַמְקַלֵּל אָבִיו וְאִמּוֹ,
13) וְהַבָּא עַל נַעֲרָה הַמְאֹרָסָה,
14) וְהַמֵּסִית,
15) וְהַמַּדִּיחַ,
16) וְהַמְכַשֵּׁף,
17) וּבֵן סוֹרֵר וּמוֹרֶה.
וְאֵלּוּ הֵן הַנִּשְׂרָפִין:
1) הַבָּא עַל אִשָּׁה...
a) וּבִתָּהּ,
b) וּבַת בִּתּוֹ,
c) וּבַת בְּנוֹ,
d) וּבַת אִשְׁתּוֹ,
e) וּבַת בִּתָּהּ,
f) וּבַת בְּנָהּ,
g) חֲמוֹתוֹ,
h) וְאֵם חֲמוֹתוֹ,
i) וְאֵם חָמִיו
2) וּבַת כֹּהֵן שֶׁזִּנְּתָה.
וְאֵלּוּ הֵן הַנֶּהֱרָגִים:
1) הָרוֹצֵחַ
2) וְאַנְשֵׁי עִיר הַנִּדָּחַת
אֵלּוּ הֵן הַנֶּחֱנָקִין:
1) הַמַּכֶּה אָבִיו וְאִמּוֹ,
2) וְגוֹנֵב נֶפֶשׁ מִיִּשְׂרָאֵל,
3) וְזָקֵן מַמְרֵא עַל פִּי בֵית דִּין,
4) וּנְבִיא הַשֶּׁקֶר,
5) וְהַמִּתְנַבֵּא בְּשֵׁם עֲבוֹדָה זָרָה,
6) וְהַבָּא עַל אֵשֶׁת אִישׁ,
7) וְזוֹמְמֵי בַת כֹּהֵן וּבוֹעֲלָהּ.
APPENDIX TWO - CAPITAL CRIMES IN THE CHINUKH
1) 26: שלא נאמין באלה בלתי ה' לבדו
2) 28: שלא להשתחות לעבודה זרה
3) 29: שלא לעבוד ע''ז במה שדרכה להעבד
4) 32: שלא לעשות מלאכה בשבת
5) 34: שלא להרג נקי
6) 35: שלא לגלת ערות אשת איש
7) 36: שלא לגנב נפש מישראל
8) 48: שלא להכות אב ואם
9) 70: לאו דברכת השם
10) 189: שלא לגלות ערות אב
11) 191: שלא לגלות ערות אשת אב ואף על פי שאינה אמו
12) 193: שלא לגלות ערות בת הבן
13) 194: שלא לגלות ערות בת הבת
14) 195: שלא לגלות ערות הבת
15) 196: שלא לגלות ערות אחותו מן האב והיא בת אשת אביו
16) 197: שלא לגלות ערות אחות אב
17) 198: ערות אחות אמך לא תגלה
18) 199: ערות אחי אביך לא תגלה
19) 200: ערות אשת אחי אביך לא תגלה
20) 201: ערות כלתך לא תגלה
21) 202: ערות אשת אחיך לא תגלה
22) 203: ערות אשה ובתה לא תגלה
23) 204: ערות אשה ובת בנה
24) 205: שלא לגלות ערות אשה ובת בתה
25) 206: ערות אשה ואחותה
26) 207: שלא לבוא על אשה נדה
27) 208: שלא נתן מזרעו למלך
28) 209: שלא לבוא על הזכרים
29) 210: שלא לשכב עם בהמה
30) 211: שלא תשכבנה הנשים עם הבהמות
31) 248: שלא לאכל ולשתות כדרך זולל וסובא
32) 256: שלא לעשות מעשה ידעוני
33) 260: שלא לקלל אב ואם
34) 409: שלא להרג מחיב קדם שיעמוד בדין
35) 462: שלא להסית אחד מישראל לעבד עבודה זרה
36) 517: שלא להנבא בשקר
37) 518: שלא להתנבא בשם עבודה זרה