עין איה על ברכות ה קכד
אל יתפלל אדם אלא בבית שיש בה חלונות כו'".
התפילה היא אמנם עבודה מתיחדת בנפש המתפלל,
אבל התנאי ההכרחי להשלמתה
שתפעול על המתפלל,
הוא ידיעתו השלמה בערכו אל כל העולם החיצון,
אז יפעול שלימות נאה על עצמו וזולתו. אבל מי שההתיחדות בעבודתו המיוחדת תביאהו להפרד מכל יחש העולם החיצוני,
לא יבא לתכלית שלימות התפילה,
שהיא צריכה להחיות את האדם להיות מוכן לפעול ולהתפעל בצדק ויושר ע"פ רוח ד' שתעוררהו.
ע"כ אל יתפלל אדם אלא בבית שי"ב חלונות,
שאפשרות הראיה אל העולם החיצוני תעוררהו על חובתו אל העולם כולו שהוא חי בו.
אמנם השימוש של העולם החיצוני
צריך שיעלה לצד ההכשר של האושר האמיתי שהוא השלום הכללי,
והידיעה האמתית שזאת היא מטרת ירושלים, שממנה יצא דבר ד',
ע"כ "כוין פתיחין לי' בעיליתי' נגד ירושלים".
Rav Kook, Eyn Ayah Berakhot 5:124
Praying in a house with windows is important, because, even if prayer is rooted in the soul, it can't be effective upon the praying person and others, without knowledge of the value of the outside world. If you disengage from the world, how can you fulfil the purpose of the prayer, which is to do righteousness and justice in the world?
(Abbreviated translation E. R.)