Save "LITURGY.Rav Nahman.Foreign Thoughts
"
LITURGY.Rav Nahman.Foreign Thoughts

כְּבָר מְבאָר שֶׁאֵין לְהַשְׁגִּיחַ כְּלָל עַל פְּנִיּוֹת וּמַחֲשָׁבוֹת זָרוֹת וּבִלְבּוּלִים שֶׁבַּתְּפִלָּה

רַק לַעֲשׂוֹת אֶת שֶׁלּוֹ לֵילֵךְ בִּתְפִלָּתוֹ כְּסֵדֶר

וְלא יַשְׁגִּיחַ עַל שׁוּם בִּלְבּוּל וּמַחֲשָׁבָה זָרָה כְּלָל

רַק הוּא יַעֲשֶׂה אֶת שֶׁלּוֹ וְלא יַחֲזִיר פָּנָיו לְהַבִּיט עַל אֵלּוּ הַמַּחֲשָׁבוֹת כְּלָל.

גַּם אָמַר שֶׁזֶּה טוֹבָה גְּדוֹלָה מַה שֶּׁבָּאִים עָלָיו מַחֲשָׁבוֹת זָרוֹת וּפְנִיּוֹת

כִּי בְּלא זֶה אִם הָיָה הָאָדָם מִתְפַּלֵּל הַתְּפִלָּה כָּרָאוּי

לא הָיָה אֶפְשָׁר לִסְבּל כְּלָל אֶת גּדֶל עצֶם הַקִּטְרוּגִים שֶׁיֵּשׁ עַל הַתְּפִלָּה שֶׁהִיא כָּרָאוּי

אֲבָל עַל יְדֵי שֶׁהַתְּפִלָּה מְלֻבֶּשֶׁת בְּמַחֲשָׁבוֹת זָרוֹת עַל יְדֵי זֶה

אֵין הַחִיצוֹנִים מִסְתַּכְּלִין עָלֶיהָ כָּל כָּךְ וְאֵין הַקִּטְרוּג גָּדוֹל כָּל כָּךְ.

וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל הַתְּפִלָּה לַעֲלוֹת וּבוֹחֵן לְבָבוֹת הוּא יוֹדֵעַ הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ

שֶׁאַף עַל פִּי שֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם פְּנִיּוֹת וּמַחֲשָׁבוֹת זָרוֹת

אַף עַל פִּי כֵן פְּנִימִיּוּת מַחֲשַׁבְתּוֹ הוּא לַה לְבַדּוֹ

כִּי פְּנִימִיּוּת כַּוָּנָתוֹ בַּתְּפִלָּה הוּא בֶּאֱמֶת לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בּוֹחֵן לְבָבוֹת וּמִסְתַּכֵּל עַל פְּנִימִיּוּת כַּוָּנָתוֹ וּרְצוֹנוֹ וּמְקַבֵּל תְּפִלָּתוֹ בְּאַהֲבָה

אַף עַל פִּי שֶׁהִיא מְלֻבֶּשֶׁת בַּמֶּה שֶּׁמְּלֻבֶּשֶׁת כִּי פְּנִימִיּוּת רְצוֹנוֹ וְכַוָּנָתוֹ הוּא טוֹב

וְזֶהוּ (מִשְׁלֵי י"ט כא) "רַבּוֹת מַחֲשָׁבוֹת בְּלֵב אִישׁ וַעֲצַת ה הִיא תָקוּם"

הַיְנוּ שֶׁיֵּשׁ מַחֲשָׁבוֹת הַרְבֵּה בְּלֵב אִישׁ בִּשְׁעַת הַתְּפִלָּה

כִּי אָז בָּאִין עָלָיו בִּלְבּוּלִים גְּדוֹלִים וּמַחֲשָׁבוֹת רַבּוֹת

אֲבָל "עֲצַת ה הִיא תָקוּם" הַיְנוּ פְּנִימִיּוּת הַנְּקֻדָּה שֶׁבַּלֵּב

מַה שֶּׁבִּפְנִימִיּוּת הַמַּחֲשָׁבָה מִתְכַּוֵּן לְהִתְפַּלֵּל לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַד

שֶׁזֶּה בְּחִינוֹת עֲצַת ה שֶׁמִּתְכַּוֵּן לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַד בִּפְנִימִיּוּת מַחֲשַׁבְתּוֹ

זֶה נִשְׁאָר קַיָּם בְּחִינַת עֲצַת ה הִיא תָקוּם כַּנַּ"ל

עַל כֵּן אֵין לְהִסְתַּכֵּל עַל שׁוּם מַחְשְׁבוֹת חוּץ וּפְנִיּוֹת רַק לְהִתְפַּלֵּל כְּסֵדֶר.

You may be distracted by many outside thoughts when you pray.

Ignore them completely. Do your part and say all the prayers in order,

ignoring all disturbing thoughts. Do what you must, and disregard these thoughts completely.
The Rebbe also said that these disturbing thoughts actually benefit our prayers.
There are tremendous powers denouncing our prayers.
Without distracting thoughts, prayer would be impossible.
Outside thoughts disguise our prayers so that they are ignored by the Outside Forces.

They do not denounce the prayers and they are allowed to enter on high.

God knows our innermost thoughts.

We may be distracted, but deep in our hearts, our thoughts are only to God.

God knows this. When you pray, your innermost thoughts are always directed toward God.

God knows what is in your heart, and sees this innermost desire.

He sees through the disguise, and accepts the prayer in love.
It is written (Prov. 19:21), "Many thoughts are in man's heart, but God's counsel is what stands." - "Many thoughts are in man's heart" when he prays.

He is distracted by many outside thoughts.
But "God's counsel is what stands."
There is an innermost point in your heart. Here our thoughts are directed to God alone.
This innermost point is called "God's counsel."

Within this point, your intent is to God alone. This can never fail.

"God's counsel is what stands."

So disregard all distractions, and recite your prayers as you must.