שמעתי בקול ה׳ אלהי. נתבאר כ״פ דקול הוא דבור שאינו מבורר. וכן תורה שבכתב הוא קול ה׳ שעלינו לשמוע ולדקדק בהם הרבה פעמים עד ששומעין אותו. זהו כונת שמעתי בקול. וע׳ להלן ל׳ ב׳ מש״כ שם:
We have explained that every time the word "voice" appears in scripture it is a reference to a communication that is not clear. And so it is with the Written Torah. It is the Voice of God that we must listen to and read carefully many times until we can head it. And this is the meaning of "I have listened to the voice." And see what I wrote at Deuteronomy 30:2.
עשיתי ככל אשר צויתני. המעשר לא היה אלא עפ״י תורה שבע״פ וזהו משמעות צויתני כמש״כ לעיל. ובכ״מ:
Ma'aser can only be given according to the Oral Torah and this is the implication of "as I have been commanded" as I wrote above.