Save "Tefilah le-yom chol.1
"
Tefilah le-yom chol.1

(א) קֹדֶם שֶׁיְּבָרֵךְ אֵיזוֹ בְרָכָה צָרִיךְ הוּא לָדַעַת אֵיזוֹ בְרָכָה שֶׁהוּא צָרִיךְ לְבָרֵךְ, כְּדֵי שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁהוּא מַזְכִּיר אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁהוּא עִקַּר הַבְּרָכָה, יֵדַע מַה שֶּׁיְּסַיֵּם. וְאָסוּר לַעֲשׂוֹת שׁוּם דָּבָר בְּשָׁעָה שֶׁהוּא מְבָרֵךְ. וְלֹא יְבָרֵךְ בִּמְהִירוּת, אֶלָּא יְכַוֵּן פֵּרוּשׁ הַמִּלּוֹת (סִימָן ה' לצ"א ובחיי"א).

(ח) כָּל בְּרָכָה שֶׁאָדָם שׁוֹמֵעַ מֵחֲבֵרוֹ, כְּשֶׁשּׁוֹמֵעַ אָמְרוֹ, בָּרוּךְ אַתָּה ה', הוּא אוֹמֵר, בָּרוּךְ הוּא וּבָרוּךְ שְׁמוֹ. וּכְשֶׁגּוֹמֵר אֶת הַבְּרָכָה, צָרִיךְ לוֹמַר אָמֵן. וּפֵרוּשׁ אָמֵן הוּא אֶמֶת. וִיכַוֵּן בְּלִבּוֹ, אֱמֶת הִיא הַבְּרָכָה שֶׁבֵּרַךְ הַמְבָרֵךְ וַאֲנִי מַאֲמִין בָּזֶה

(1) Before reciting a berachah you must be sure which berachah you are required to recite, so that when you mention Hashem's Name which is the principle part of the berachah, you will know how to conclude the berachah. It is forbidden to do anything else while reciting a berachah. Do not recite the berachah hurriedly but think of the meaning of the words.

(8) Upon hearing any berachah made by someone, when you hear the words: Baruch Attah Hashem, [Blessed are you Hashem] you should say: Baruch Hu Uvaruch Shemo [Blessed is He and Blessed is His Name] and when he completes the berachah you should say Amein. Amein means it is true, and you should have in mind: "The berachah which was recited is true and I believe in its truth."

(יא) אֵין עוֹנִים אָמֵן עַל בִּרְכַּת עַצְמוֹ.

(11) You must not answer Amein to your own berachah.

(א) גְּדוֹלָה מִצְוַת צִיצִית, שֶׁהֲרֵי הַכָּתוּב שְׁקָלָהּ וְתָלָה בָהּ כָּל הַמִצְוֹת כֻּלָן, שֶׁנֶּאֱמַר, וּרְאִיתֶם אוֹתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְוַת ה'. צִיצִית בְּגִימַטְרִיָּא ת"ר (עַיֵּן טוּר). שְׁמוֹנָה חוּטִים וַחֲמִשָּׁה קְשָׁרִים, הֲרֵי תַּרְיַ"ג. לָכֵן צָרִיךְ כָּל אִישׁ לִהְיוֹת נִזְהָר שֶׁיִּהְיֶה לוֹ טַלִּית קָטָן שֶׁיְּהֵא מְלֻבָּשׁ בּוֹ כָּל הַיּוֹם.

(1) The mitzvah of tzitzit is very great for according to the Scriptures all the mitzvot depend on it, as it is said: "And you will look upon it and you will remember all the mitzvot of YHVH (Numbers 15:39). The numerical value of the word, tzitzit equals 600, and the eight fringes and five knots make a total of 613. This is the number of commandments contained in the Torah. Therefore every Jew should endeavor to have a tallit katan. This is a four-cornered garment with fringes on all four corners, that is usually worn under the shirt or the jacket. which he should wear the entire day.

(ח) כֹּל הַמִצְוֹת, מְבָרֵךְ עֲלֵיהֶן עוֹבֵר לַעֲשִׂיָּתָן, פֵּרוּשׁ, קֹדֶם הָעֲשִׂיָּה. וּלְאַחַר הַבְּרָכָה, תֵּכֶף וּמִיָּד צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת אֶת הַמִּצְוָה בְּלִי הֶפְסֵק. לָכֵן אוֹחֵז אֶת הַטַּלִּית בִּשְׁתֵּי יָדָיו וִיכַוֵּן שֶׁצִּוָּנוּ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְהִתְעַטֵּף בַּצִּיצִית כְּדֵי שֶׁנִּזְכֹּר אֶת כָּל מִצְוֹתָיו לַעֲשׂוֹתָן, שֶׁנֶּאֱמַר, וּרְאִיתֶם אֹתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְוֹת ה'. וִיבָרֵךְ מְעֻמָּד, לְהִתְעַטֵּף בַּצִּיצִית וִיעַטֵּף מִיָּד אֶת רֹאשׁוֹ ... אַחַר כָּךְ יָכוֹל לַהֲסִירוֹ מֵעַל רֹאשׁוֹ.

(8) All mitzvot require a berachah oveir la'asiyasan; that is, the berachah must be made before the performance [of the mitzvah.] Immediately after the berachah the mitzvah must be performed without any interruption. Therefore, you should hold the tallit with both hands and think consciously that the Holy One, Blessed is He, commanded us to enwrap ourselves with tzitzit so that we remember to do all His mitzvot, as it is said, [in Scripture:] "And you will look upon them (the tzitzit) and you will remember all the commandments of YHVH." While standing recite the berachah lehita'teif ba'tzitzit. Lit. to enwrap oneself in tzitzit. ...You should then immediately cover your head [with the tallit]... After this you may remove the tallit from your head.

(ט) אֵין מְבָרְכִים עַל הַצִּיצִית אֶלָּא בַיּוֹם וְלֹא בַלָּיְלָה. וּלְכַתְּחִלָּה יִזָּהֵר שֶׁלֹּא יְבָרֵךְ עֲלֵיהֶם עַד שֶׁיִּהְיֶה כָּל כָּךְ אוֹר שֶׁיַּכִּיר בֵּין תְּכֵלֶת לְלָבָן.

(9) The berachah over the tzitzit is recited only during the daytime and not at night. Because Scripture states: “You shall see it (the tzitzit),” the Sages inferred that the berachah, for this mitzvah is said during the day.