זאת תהי' תורת המצורע ביום טהרתו והובא אל הכהן. יש לדקדק על הלשון שאמר זאת תהי' ול"א זאת הוא וי"ל כי הנה בגאולת מצרים הי' הנס בדרך הפלא ופלא שיהי' ההוצאה מעבדות לחירות ומשיעבוד לגאולה שלא בדרך הדרגה מדרגא לדרגא רק תיכף ברגע אחת שהי' בחושך גדול יצאו ברגע אחת מאפילה לאור גדול שכל החשכות הוסר מכל העולמות רק הכל הי' אור גדול ובאו ישראל פתאום שלא בהדרגה להשגה גדולה נפלאה כי אמרו ז"ל ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל והשגת ישראל בליל התקדשות חג הפסח לילה ראשונה הי' יותר מהשגה שהי' להם על הים וכן לעתיד אלו היינו אנו צריכים לילך מדרגא לדרגא הי' צריך זמן ארוך לזה לילך ממדריגה למדריגה אבל ית' עתיד להעלות אותנו תיכף ומיד ברגע הגאולה לכל המדריגות ולכל המעלות טובות יותר מבגאולת מצרים כי יהי' יצמ"צ טפל כמאמרם ז"ל והנה המשילו חז"ל הגלות לענין תורת המצורע כו' איכה ישבה בדד ובמצורע בדד ישב כמ"ש ז"ל כ"ז במד' איכה ייע"ש וז"ש זאת תהי' לעתיד תורת המצורע שזהו יהי' דרך הגאולה בבחי' טהרת מצורע שתיכף ביום טהרתו בעת רגע הגאולה שיקוים מ"ש וזרקתי עליכם מים טהורים תיכף והובא אל הכהן תיכף נעלה ונגיע לפניו ית' כי יעלה ית' אותנו תיכף לכל המעלות ומדריגות ונהי' מובאים לפני כהן ית' ע"ד אלקיכם כהן הוא:
א"י ע"ד שפי' ואני תפילתי לך ה' עת רצון שהתפילה כביכול בשבילו ית"ש וכן ויצעקו בנ"י אל ה' כו' אל האלקים מן העבודה שכל כוונתם לא הי' כלל בשביל עצמם אף ששיעבדו בהם בפרך בחומר ובלבני' הי' עיקר שוועתם רק אל ה' בשבילו ית' מן העבודה ע"ד שאחז"ל כל המשעבדם מלמטה כאילו משעבדין כביכול בו ועד"ז תקנו לנו לומר יותר מאשר עשו לנו עשו לך כי האמת כן הוא כי מה אנו ומה חיינו כצל עובר ומה כולים לעשות לנו רק ליקח מאתנו כחלת שדה וכרם וכדומה ולכן אומרים לו ית' שעיקר המלחמה שייך לו ית' והתקנה מה שאומרים כן הוא כי אין לנו במה להלחם כי אין לנו מעש"ט וצדקות ותורה כ"כ להלחם בהם ולכן אומרים לא לנו המלחמה כ"א לשמך כו' והנה מצורע פי' מוציא רע כ"כ בס' ולפי דרכינו הנ"ל קאי על מי שמצער א"ע על גלות השכינה ורוצה שיהי' מפלה לרשעים ואפיקורסים ולבער הקוצים מכרם ה' צבאות בית ישראל ומתפלל אליו ית' ומטהר א"ע לכבוש כל תאוותיו כדי להכניע בזה כוחות הטומאה והס"א לבער להוציא הרע מכרם ה' אמר הכ' עצה לזה זאת תהי' תורת המוציא רע ביום טהרתו כו' לבער הקוצים והובא אל הכהן ע"ד הנ"ל אלקיכם כהן הוא שיביא המלחמה אליו ית' ע"ד הנ"ל שיאמר ויתפלל לפניו ית' שלו שייך המלחמה וז"ש והובא הדבר אל הכהן שהדבר בשביל קנאת שמו ית' וז"ש במדרש עפ"ז הה"ד אזכרה נגינותי בלילה עם לבבי כו' וסוף דבריהם ע"ז יריע אף יצריח על אויביו יתגבר: