אם בחוקותי תלכו: הנחת כ"ק אדמו"ר האמצעי בסה"מ תקס"ד ע' קז. וראה סה"מ תקס"ו ע' קסג וע' קצח. אוה"ת ויקרא-ג ע' תתקכא עם הגהות אחרות וקיצורים.
אם בחוקותי תלכו: ויקרא כו, ג.
לו עמי שומע לי: תהלים פא, יד.
לשון בחוקותי . . שחקקתי לכם: ראה לקו"ש חי"ז ע' 318.
באוה"ת ויקרא-ג ע' תתקכא מוסיף וצ"ל מהו ענין חקיקה זו.
והמכתב מכתב אלקים: שמות לב, טז.
תלת קשרין: זח"ג עג, א. וראה ספר המפתחות מאמרי אדמו"ר מהורש"ב ע' 470 מערכת תלת קשרין.
ונתתי לך מהלכים בין העומדים: זכרי' ג, ז. ראה תו"א ל, א.
העומדים הן המלאכים: וכ"ה לקמן שלח לח, ד. תו"א ל, א ובכ"מ ”וכמ"ש שרפים עומדים". וראה בארוכה בסה"מ תקס"ב ע' קיז ואילך. ביאה"ז — לכ"ק אדהאמ"צ — ה, סע"ד. מאמרי אדהאמ"צ ויקרא-ב ע' תרסז ואילך. סה"מ תרנ"ד ע' רסא ואילך.
בדבר ה' . . וברוח פיו: תהלים לג, ו.
אין לו דמות הגוף: ראה רמב"ם הל' יסוה"ת פ"א.
דברה תו' כלשון בנ"א: ברכות לא, ב. וש"נ.
שרפים עומדים: ישעי' ו, ב.
אשר מדבור זה לא יתהוה דבור אחר: ראה לקמן פ' חוקת נח, א.
ישראל עלו במחשבה: ב"ר רפ"א. ת"ז ת"י בסופו.
ע"ל בפ' צו ד"ה הים ראה טז, ג. וש"נ. ע"ע במטות פג, ג. וש"נ. [כ].
מבין דבר מתוך דבר: חגיגה יד, א. סנהדרין צג, ב.
ונהר יוצא מעדן: בראשית ב, י.
ג"ן סדרים דאורייתא: ראה זח"א קד, ב. לקו"ש ח"ג ע' 933. חט"ו ע' 435.
בעבר הנהר ישבו אבותיכם: יהושע כד, ב.
כי לא מחשבותי מחשבותיכם: ישעי' נה, ח.
השמע לאזנך: ברכות יג, א. וש"נ.
בעשרה מאמרות נבה"ע: אבות רפ"ה.
והמאמר אחד הוא בחי' מחשבה: נתבאר באוה"ת ויקרא-ג ע' תתקכב. וראה גם לקמן פ' כי תצא לה, א.
היוצר יחד לבם: תהלים לג, טו.
הולך ואור: משלי ד, יח.
ע"פ ונתתי לך מהלכים בפ' וישב: תו"א ל, א ואילך. אוה"ת חנוכה כרך-ה דף תתקיג, א.
ובפ' שלח ע"פ ועתה יגדל: לקו"ת שלח לח, ד.
ועיין ע"פ יונתי בחגוי הסלע: ראה לקו"ת שה"ש יט, ד.
וע"פ אלה מסעי: לקו"ת מסעי צא, ג ואילך. ראה סה"מ תקס"ב ע' קיז ואילך.
וברכות אשר תקנו לנו אנשי כנה"ג: מגילה יז, ב.
תפלות אבות תקנום: ברכות כו, ב.
ולגדולתו אין חקר: תהלים קמה, ג.
נחלת יעקב: ישעי' מח, יד.
נחלה בלי מצרים: שבת קיח, סע"א.
מבריח מן הקצה: שמות כו, כח. וראה זח"א א, ב. זח"ג קעה, ב.
הודו על או"ש: תהלים קמח, יג.
אליך ה' נפשי אשא: שם כה, א.
האבות הם הנק' רועים מהש"ר: ראה סוכה נב, ב וברש"י שם.
להצאן קדשים: ראה יחזקאל לו, לח.
צער גידול בנים היה לו ליעקב: שבת פט, ב.
תכון לעד: ע"פ משלי יב, יט.
רמ"ח מ"ע . . אברין דמלכא: ראה ת"ז ת"ל. הנסמן לעיל (בשלח) ב, ג.
מסתימא דכל סתימין: זח"ב פט, א.
יין מלכות רב כיד המלך: אסתר א, ז.
המצוה — לשון צותא לשון חיבור: ראה לקו"ש ח"ז 304 ואילך. תניא מהדו"ק ספמ"ט. סה"מ מלוקט-ג ע' עב הערה 55.
וכלים מכלים שונים: אסתר א, ז.
בהכנס היין יצא הסוד: עירובין סה, א.
רצוא ושוב: יחזקאל א, יד.
והתהלכתי בתוככם: ויקרא כו, יב.
הלוך ילך ובכה: תהלים קכו, ו.
תחת אשר לא עבדת: דברים כח, מז.
קדושים תהיו: ויקרא יט, ב.
לא תקום ולא תהי': ישעי' ז, ז.
ממקום קדוש יהלכו: קהלת ח, י.
דהיינו ועשיתם אתם: ראה מאמרי אדה"ז — ענינים ע' רלא בשם הרע"מ ותיקונים. וראה גם ויק"ר פל"ה, ו.
ונתנה הארץ יבולה: ויקרא כו, ד.
וצויתי את ברכתי: שם כה, כא.
בזהר תרומה קס"ב ב': הלשון נעתק באוה"ת ויקרא-ג ע' תתקמז.
ביאור אם בחקותי: הנחה אחרת בסה"מ תקס"ד ע' קיד. אוה"ת ויקרא-ג ע' תתקלב עם הגהות אחרות וקיצורים.
ההליכה היא בחוקותי: ראה לקו"ש חי"ז ע' 334.
וההפרש בין כתיבה לחקיקה: ראה לקמן חקת נו, א. הגהות לד"ה פתח אליהו תרנ"ח בתחילתו.
שהנפש מלאה אותיות: ראה לקמן פ' נשא כו, ב. וראה באוה"ת תבוא ע' תתרלב.
ויהי האדם לנפש חי': בראשית ב, ז.