רוח חכמים נוחה הימנו. רוח חכמה וחסידות בקרבו דאינו רוצה ליהנות מממון אחרים:
לא יחזיר לבניו. דגר את הגר אינו יורשו לא מן התורה ולא מדברי סופרים כדאיתא בפ"ק דקידושין:
רוח חכמים נוחה הימנו. התם פריך עלה מבריית' דתניא אין רוח חכמים נוחה הימנו ומשני כאן שהורתו ולידתו שלא בקדושה כאן שהורתו שלא בקדוש' ולידתו בקדוש' ופירש"י ז"ל דמתני' דהכא בלידתו בקדושה ומיחלף בישראל גמור הילכך רוח חכמים נוחה הימנו וקשה לפי' מהא דאמר בפ' מי שמת איסור גיורא הוו ליה תליסר אלפי זוזי בי רב מרי ורב מרי בריה הורתו שלא בקדושה ולידתו בקדושה הוה וקאמר רבא במאי נקנינהו רב מרי להנהו זוזי וכעס רבא במאי דנפק אודיתא מבי איסור ואטו לא היה רוצה שתהא רוח חכמים נוחה הימנו ונראה לתרץ דרבא לענין שקלא וטריא כעס דכשהיה חוזרן שלא יהא רב מרי מוציאן מידו בדין אלא שיחזירם רבא בתורת חסידות ור"ת חלק בין מלוה שעשה לו טובה לפקדון:
כל המיטלטלין נקנין במשיכה. דברים שאין דרכן להגביה בעו משיכה ואין נקנין בכסף והחוזר בו אפילו ליכא בהו מעות אין רוח חכמים נוחה הימנו אין נחת רוח לחכמי ישראל במעשיו של זה וליכא מי שפרע אבל אי איכא בהדייהו מעות אפילו מי שפרע איכא כדתנן בפ' הזהב והתם פליגי בה תנאי: