הקונה שני אילנות. סתם שלא פירש לו שמכר לו קרקע:
מביא ואינו קורא. בפ' הספינה תנן הקונה שני אילנות בתוך שדה חבירו הרי זה לא קנה קרקע ומשום הכי מביא ואינו קורא דאין יכול לומר האדמה אשר נתת לי:
ר' מאיר אומר מביא וקורא. אזיל לטעמיה דקתני התם ר' מאיר אומר קנה קרקע ובגמ' מפ' לה:
יבש המעיין ונקצץ האילן. בטלה לה ארעא:
מביא וקורא. בגמ' מפרש דאנקצץ האילן קאי ר' יהודה והתם מפ' טעמא:
מן החג ועד חנוכה מביא ואינו קורא. דגבי בכורים כתיב ושמחת ודרשינן לקמן ואמרת ושמחת אין קריאה אלא בשעת שמחה ודרשינן בספרי כשתמצי לומר מעצרת ועד החג מביא וקורא כלומר כשתדקדק בזמן שמחה תאמר דשעת שמחה הוא כל זמן שאדם מלקט פירותיו ומכניסה לבית דהיינו עד החג האסיף אבל מן החג ועד חנוכה מביא ואינו קורא כדדרשינן בספרי אשר תביא מארצך כל זמן שמצויין בארצך ועד חנוכה הן מצויין ואינן כלין לחיה שבשדה:
מביא וקורא. דקסבר דלעולם משבא לה השמחה דפעמים דמטי בציר עד החנוכה:
מביא ואינו קורא. מוקמינן לה לעיל שנתן דעתו למכרה קודם הפרשה דאם לא כן הא נראו לקריאה ואידחו וירקבו:
ואינו קורא. דאין לו קרקע: