אלו הרעות הגדולות הנופלות בין בני האדם מקצתם אל קצתם כו', למה שהרב בפרקים שעברו אמר שכל הפסד וכל השחתה וכל חסרון בא מצד ההיולי והוא הנרמז בשטן המחייב ההעדר, והיו הרעות הנמצאות בעולם מפני קצתנו אל קצתנו ויביא לחשוב שלא ייוחסו אל הסבה ההיולאנית, לכן נאמר כי אלו הרעות גדולות הנופלות בין בני האדם לפי הכוונות כמו המלחמה והנצוח ובקשת השררה וגם הרעות הבאות מהתאוות הרעות והמאכל והמשתה והמשגל וגם הרעות הגדולות הבאות מצד חלוף האמונות, כי האמונה אם יקיים הקבוץ המדיני הוא סבת ההפסד והפרוד כי בעלי האמונות ילחמו אלו עם אלו כאלו היו ממינים מתחלפים ושונאים בטבע מנשרים קלו ומאריות גברו להלחם אלו עם אלו להרוג אלו את אלו בעבור חלוף האמונה. אמר לא ירעו ולא ישחיתו כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים, למה שהיו נמשכים אחר השכל ואז יסורו רוב הרעות והם הרעות הבאים ממנו אל קצתנו ומעצמנו לעצמנו, וזהו אמרו ודעהו כי רוב הרעות באות מהעדר הידיעה והעדר הידיעה באה מצד החמר כמו שכבר ביארנו, ורמז הרב בזה הפרק כי האמונה עם שהיא מהשגחת האל לקיום המין האנושי, כבר ישוב מה שהיה עוזר מנגד, והמיישיר כבר ישוב מעיק: