ספר החינוך
התחלת קריאה
תוכן
מהדורות
הקדמת המחבראיגרת המחבר
אבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטננאנבנגנדנהנונזנחנטססאסבסגסדסהסוסזסחסטעעאעבעגעדעהעועזעחעטפפאפבפגפדפהפופזפחפטצצאצבצגצדצהצוצזצחצטקקאקבקגקדקהקוקזקחקטקיקיאקיבקיגקידקטוקטזקיזקיחקיטקכקכאקכבקכגקכדקכהקכוקכזקכחקכטקלקלאקלבקלגקלדקלהקלוקלזקלחקלטקמקמאקמבקמגקמדקמהקמוקמזקמחקמטקנקנאקנבקנגקנדקנהקנוקנזקנחקנטקסקסאקסבקסגקסדקסהקסוקסזקסחקסטקעקעאקעבקעגקעדקעהקעוקעזקעחקעטקפקפאקפבקפגקפדקפהקפוקפזקפחקפטקצקצאקצבקצגקצדקצהקצוקצזקצחקצטררארברגרדרהרורזרחרטריריאריבריגרידרטורטזריזריחריטרכרכארכברכגרכדרכהרכורכזרכחרכטרלרלארלברלגרלדרלהרלורלזרלחרלטרמרמארמברמגרמדרמהרמורמזרמחרמטרנרנארנברנגרנדרנהרנורנזרנחרנטרסרסארסברסגרסדרסהרסורסזרסחרסטרערעארעברעגרעדרעהרעורעזרעחרעטרפרפארפברפגרפדרפהרפורפזרפחרפטרצרצארצברצגרצדרצהרצורצזרצחרצטששאשבשגשדשהשושזשחשטשישיאשיבשיגשידשטושטזשיזשיחשיטשכשכאשכבשכגשכדשכהשכושכזשכחשכטשלשלאשלבשלגשלדשלהשלושלזשלחשלטשמשמאשמבשמגשמדשמהשמושמזשמחשמטשנשנאשנבשנגשנדשנהשנושנזשנחשנטשסשסאשסבשסגשסדשסהשסושסזשסחשסטשעשעאשעבשעגשעדשעהשעושעזשעחשעטשפשפאשפבשפגשפדשפהשפושפזשפחשפטשצשצאשצבשצגשצדשצהשצושצזשצחשצטתתאתבתגתדתהתותזתחתטתיתיאתיבתיגתידתטותטזתיזתיחתיטתכתכאתכבתכגתכדתכהתכותכזתכחתכטתלתלאתלבתלגתלדתלהתלותלזתלחתלטתמתמאתמבתמגתמדתמהתמותמזתמחתמטתנתנאתנבתנגתנדתנהתנותנזתנחתנטתסתסאתסבתסגתסדתסהתסותסזתסחתסטתעתעאתעבתעגתעדתעהתעותעזתעחתעטתפתפאתפבתפגתפדתפהתפותפזתפחתפטתצתצאתצבתצגתצדתצהתצותצזתצחתצטתקתקאתקבתקגתקדתקהתקותקזתקחתקטתקיתקיאתקיבתקיגתקידתקטותקטזתקיזתקיחתקיטתקכתקכאתקכבתקכגתקכדתקכהתקכותקכזתקכחתקכטתקלתקלאתקלבתקלגתקלדתקלהתקלותקלזתקלחתקלטתקמתקמאתקמבתקמגתקמדתקמהתקמותקמזתקמחתקמטתקנתקנאתקנבתקנגתקנדתקנהתקנותקנזתקנחתקנטתקסתקסאתקסבתקסגתקסדתקסהתקסותקסזתקסחתקסטתקעתקעאתקעבתקעגתקעדתקעהתקעותקעזתקעחתקעטתקפתקפאתקפבתקפגתקפדתקפהתקפותקפזתקפחתקפטתקצתקצאתקצבתקצגתקצדתקצהתקצותקצזתקצחתקצטתרתראתרבתרגתרדתרהתרותרזתרחתרטתריתריאתריבתריג
אודות ספר זה
זמן חיבור: ספרד של ימי הביניים, 1255 – 1285 לספירה בקירוב
ספר החינוך מבאר את תרי"ג המצוות, מסודר לפי פרשיות התורה. המחבר של הספר כותב בהקדמתו שחיברו כדי "לעורר לב הנער בני והילדים חביריו בכל שבוע ושבוע, אחר שילמדו אותו הסדר בחשבון המצות, ולהרגיל אותם בהם ולהתפיס מחשבתם במחשבת טהרה וחשבון של עיקר, טרם שיכניסו בלבם חשבונות של שחוק ושל מה לך ומה בכך, וגם כי יזקינו לא יסורו ממנו"... המחבר מזהה עצמו רק כ"איש יהודי מבית לוי ברצלוני", ויש חילוקי דעות לגבי זהותו המדויקת. יש המייחסים את הספר לר' אהרן הלוי (רא"ה), אבל כבר הוכח בבירור שהוא לא חיברו. אחרים מיחסים אותו לר' פנחס הלוי, אחיו של הרא"ה. היחודיות של ספר החינוך הוא בזה שמלבד דיני המצוה, המחבר דן גם בשרשיו וטעמו, שלא כספרים הלכתיים אחרים.
