מושיבין מלמדי תינוקות בכל מדינה ומדינה וכו'. מדברי רבינו מבואר דמדינה היא גדולה מפלך דהוא אינו אלא מספר מעט מאיזה עיירות, אבל בכל מדינה יש הרבה פלכים וכן נראה מדבריו בהלכות סנהדרין פ"א הלכה א' וב' וכן משמע בנחמיה פרשה ג' (אלא בזה יש להשיב ולומר לשון תורה לחוד ולשון חכמי' לחוד) ולפ"ז צריכין אנו לומר דהיתה לרבינו גירסא אחרת בגמ' דב"ב כ"א דמייתי התם התקינו שיהיו מושיבין בכל פלך ופלך וכו' עד שבא יהושע בן גמלא ותיקן וכו' בכל מדינה ומדינה עיר ועיר, ולפי גירסתינו קודם תקנת יהושע בן גמלא היו מלמדי תינוקות בכל פלך ופלך ואחר התקנה היו מושיבין בכל מדינה ע"כ פלך גדול ממדינה וכן כתב רש"י להדיא בד"ה פלך הרבה מדינות בפלך אחד, ולשיטת רבינו ע"כ כך היתה גירסתו קודם תקנת יהושע בן גמלא היו מלמדי תינוקות בכל מדינה ומדינה ותיקן יהושע להושיב מלמדי תינוקות בכל פלך ופלך, וכן בערוך ביאר מלת פלך כדעת רבינו קיבוץ איזה עיירות וכפרים (קרייז אדער קאמידאט) והוא קטן ממדינה, ומרן העתיק על דברי רבינו התלמודא דב"ב הנ"ל ולא העיר על חלופי הגירסאות אשר ישנן פה לדעת רבינו.