ועשו ארון עצי שטים - לפי שהוא דבוק ארון של שטים לכן נקוד חטף פתח. ואף על פי שבמעשה בצלאל מצינו שעשה תחלה משכן ואח"כ כלים ארון ומנורה ושלחן שהיכן יכניס את הארון והשלחן, כל זמן שאין משכן עשוי אלא בצווי, הוצרך לפרש עשיית הארון והשלחן תחילה, שבשביל הארון שהוא עיקר של ועשו לי מקדש הוצרך לעשות משכן. ועשו ארון עצי שטים, seeing that the words belong together, i.e. “an ark of acacia wood,” the vowel under the letter א in the word ארון is a chataph patach instead of a kametz. [This had to be so as the tone sign tipcha under the word ארון suggests that the word belongs to the word ועשו preceding it. Ed.] Even so, when it came to the carrying out of these instructions we find that Betzalel, contrary to Moses’ instructions, first constructed the Tabernacle itself before fashioning the furnishings thereof, seeing he would not have a place wherein to place all these furnishings. Nevertheless, at the time of the instructions, the Ark, Table, etc., had to be mentioned first. The reason was that the construction of the Tabernacle was, after all, secondary to the furnishings inside it. It became necessary to build the Tabernacle only in order to house the Ark and other sacred furnishings.