גמרא זר שאכל מחטאת ואשם לפני זריקה פטור מ"ט כו'. משמע דלאחר זריקה אפי' לפני הקטרת אימורין חייב ואף דלא קרינן עדיין ואכלו כו' כדאיתא פסחים (נ"ט ב') דכיון דאם נטמאו או אבדו שרי כדאיתא שם וכה"ג כ' התוס' בזבחים (מ"ג) ד"ה והלבונה וכ"ש דהכא כתיב אשר כופר בהם וכפי שדרשו בל"ק:
שם א"ר אלעזר אר"ה בכורים הנחה כו'. כצ"ל בל"י:
תד"ה ומאן. דתנן עודהו הסל על כתפו קורא כו'. כצ"ל:
תד"ה בכורים. שמצותו בפנים. הס"ד ותיבת בעזרה נראה למחוק ובפרט לפמש"כ הרמב"ם בפ"ג ה"א וה"ג משיכנסו לפנים מן החומה וע"ש בכ"מ רק מש"כ שם ד"ה שיכנסו כו' אז רואים פני הבתים שבעיר משמע דמפרש פני הבית דהכא דומיא דאין הטבל מתחייב במעשר עד שיראה פני הבית זהו דוחק גדול ודע שהתוס' העתיקו גם לקמן (י"ט ב') במימרא דריו"ח לענין מע"ש משיראה פני הבית והתם ודאי בלפנים מן החומה סגי דבית מאי שייכא למע"ש עי' בסמוך: