סיפור דניאל או מעשה דניאל נמצא בכ״י בלשון פרס בבית עקד הכללי בפאריס, כפי אשר הודיע ר״ש מונק בספרו הצרפתי על ר' סעדיה גאון (צד 87), עי' ג״כ רשימת הכ״י בלשון עבר של בית העקד הזה (סי' 128).
הסיפור הזה נעתק ללשון אשכנזית ע״י הרמן צאטענבערג במאסף אשכנזי, והעתיקו ללשון הקדש אברהם כהן קאפלאן איש קאוונא לבקשת יעלינעק אשר הדפיסו בבית המדרש שלו חדר ה'.
תכונת הסיפור הזה כעין סודות ר׳ שמעון בן יוחאי (ע״ע), ומדבר על ביאת המשיח והגאולה העתידה. זמן חיבור הספור נוכל לדייק ממה שמזכיר "מלך קצר קומה ומראה אדום לו" ואמר כי "נביא הוא ועל גמל יבא וילך" וירמז בזה על מחמד נביא הישמעאלים, גם ירמז על נוסעי הצלב באמרו "אז יקום מלך מהרומיים ובגדים אדומים ילבש, הלוך ולחום יפרוץ עד דמשק, הגדולים והנכבדים ונשיאי ישמעאל ימית ואפסה גדולה מישמעאל". וכנראה כוון במשיח שהומת שנזכר שם, לדוד אלרואי המשיח השקר (ע״ע באוצר ישראל) שחי במאה הי״ב.