ארקים: המדרש הזה נקרא ,סדר ארקים או סידור של מדות טובות, השם הראשון על התחלתו ה' בחכמה יסד הארץ המדבר מבריאת העולם או ארצות שהיא הוראת ״ארקים״ בארמית. ושמו השני ע״ש ענינו על דבר מדות טובות שברא הקב״ה בעולמו ושאבדו מן העולם מחמת החטא ועתיד הקב״ה להחזירן לעתיד לבוא. בראשו נרשם ״וזהו סידור של מדות טובות״ ובסופו ״חסילן המדות, סליק המדות הטובות״. creation of the world or lands, where "Arakim" in Aramaic means lands. The second name reflects its theme, which is about the virtuous qualities that God created in His world, which were lost due to sin, but God will restore them in the future. At the beginning of the Midrash, it is written "And this is the order of virtuous qualities," and at its end, "The qualities have ended, the virtuous qualities have concluded."
עיקר יסודו מספר חופת אליהו שיצא לאור ע״י רח״ם הורוויץ בספרו כבוד חופה, ע״פ שני כ״י: די רוסי 563 מהמאה הי״ג או הי״ד ובריטיש מוזיאום 27089 שנכתב בשנת רס״ד בעיר מיסטרי אצל ויניציא, וסדר ארקים הוא הספר הי״ג בהקובץ הזה. Its primary foundation comes from the book "Chupat Eliyahu," published by Rabbi Chaim Horowitz in his book "Kavod Chupah," based on two manuscripts: "Di Rossi 563" from the 13th or 14th century, and the "British Museum 27089" written in the year 1644 in the city of Mestre near Venice. "Seder Arakim" is the thirteenth book in this collection.
המאמר של סדר ארקים ע״ד בית המקדש נמצא ג״כ במדרש ה' בחכמה יסד ארץ שנדפס ע״י יעלינעק בבית המדרש חדר ח', ונראה כי סדר ארקים היה מקורו והוסיף עליו הוספות משלו. The section of "Seder Arakim" concerning the Holy Temple is also found in the Midrash "The Lord by wisdom founded the earth", printed by Ya'alinak in "Beit HaMidrash", chamber 8. It appears that "Seder Arakim" was its source, and he added his own additions to it.