1
ואם כתבה ישראל או כהן קטן פסולה שנאמר וכתב הכהן:
הא דפסול בישראל הוא ספרי ומדרש, והא דפסול בקטן הוא ודאי משום דפוסק דבעינן לשמה ואם כתבה שלא לשמה פסולה ובקטן הוי ככותב סתמא, וכמו דתנן בירושלמי הביאוהו תוס' חולין י"ג תוד"ה ותיבעי ליה דבגט כיון דלא נגמר בכתיבה ענין הכריתות הוי רק מחשבה ולא מוכיח מעשה על מחשבתו והוי סתמא ופסול, ורבינו לטעמו דפירש בפ"ג דגרושין דתורף הגט אם כתבו חשו"ק אעפ"י שאחרים עומדים ע"ג פסולים דאינם לשמה, ודלא כמו שפירשו רבנן בתוספות שם, והביאן ההמ"ג דבאחרים עומדים ע"ג כשרים לכתוב התורף ודוק: