1
בין בב' אנשים בין באיש אחד ה"ז טהור.
בזה פליג רע"ק ואמר דבאיש אחד טמא דהא אחד פשה. ובזה נראה דמה שפירש ר"ת משנה דספק בהרת קדמה לשער לבן דרבנן אמרו טמא ור"י אמר טהור ליישב השמועה בפרק המדיר אמר רבא כו' אזיל ר"י בתר חזקה דגופא כו' דמיירי שהיה בו נגע אחר והיה כבר טמא ממנו וטרם שנתרפא נולד בו בהרת אחרת וספק אם שער לבן קדים דאע"ג דאיכא חזקת טומאה מטהר ר"י ואזיל בתר חזקת הגוף יעו"ש דתלוי בהך פלוגתא דכמו דרבנן מטהרי הכא משום דזה הנגע לא הוזקק לטומאה ורע"ק מטמא, כן הכא להיפך דלרבנן אף שהאדם הוחזק בטומאה מכל מקום הך נגע ספיקו אם שער לבן קדים לא הוחזק מעולם לטומאה ובהך נגע בחזקת שלא נזקק לטומאה, ואולי טעמא דכהן בעי למידע מצד מה מטמא יעויין שבועות (דף י"ח) דידע אי בשרץ נטמא כו', אך בתו"כ לא משמע כן ודוק: