1
שהכניס מהן אפילו כזית לבית כו'.
גמרא יבמות (דף ק"ג) אי הכי אימא סיפא היו בה כמה זתים כיון שנכנס ממנה כזית כו' מוסגרת אמאי איתקש למת ועיין רש"י שמוחלט איתקש למת מהא דמרים אל נא תהי כמת אבל לא מוסגר. ולכאורה אינו מוכרח באדם דעומד טהור לכן לא חשיבא כמת אבל בבגד שעומד טמא לכן חשיבא כמת, אבל כוונתו כיון דלא משכחת רק במוחלט מנא לך במוסגר דאית ליה טהרה מטומאתו ואי משום דאיתקוש מוסגר למוחלט כמו דדריש בתו"כ ממארת יתירה דצרעת ממארת במוסגר קאי וא"כ איתקוש ממארת לממארת. אבל הא אמרת דלענין נכנסה רובה דלא דמי דבמוחלט אמרינן דנכנסה רובה טהורה ובמוסגר אמרת דטמאה, א"כ קשה הא מוסגר לא איתקש למת, אבל למסקנא דדמיין דבשניהן רובה טמאה א"כ גם הכא מקשינן להדדי ומטמאין בכזית מוחלטת ומוסגרת וכן פסק רבינו ודוק: