1
בפנות התוריות ר״ל שהם יסודות ועמודים אשר בית אלהים נכון עליהם ובמציאותם יצוייר מציאות התודה מסודרת ממנו ית' ואלו יצוייר העדר אחת מהם תפול התודה בכללה חלילה. וכשחקרנו בהם מצאנום ששה האחד ידיעת השם בנמצאות הב׳ השגחתו בהם הג׳ יכלתו. הד׳ הנבואה. הה׳ הבחירה. הו' התכלית. וזה למה שהיתה התורה פעל רצוני מהמצוה אשר הוא הפעל אל המצוה אשר הוא המתפעל יחוייב בהכרח שיהיה הפועל יודע ורוצה ויכול והמתפעל רוצה ובוחר ולא הכרחי ואנוס. ולהיות הפועל אשר מהפועל אל המתפעל אין המלט לו מהתיחסות מה ביניהם יחוייב שיהיה התיחסות ודבקות מה ביניהם והוא הנבואה. ולהיות כל פעל טבעי או מלאכותי וכ״ש רצוני ומפועל בב״ת השלמות לתכלית ידוע אין המלט בפעל השלם הזה להיותו לתכלית חשוב ולזה ראינו לסלק המאמר לששה כללים.