א. בשנת מות המלך עזיהו וגו'. אמרו רז"ל שנצטרע ויש לדקדק מנא להו ודילמא מת ממש. ופירשו המפרשים דאמרו רז"ל ויקרבו ימי דוד למות ולא ויקרבו ימי המלך דוד כי אין שלטון ביום המות והכא כתיב בשנת מות המלך עזיהו ואם הכונה שמת ממש איך או' המלך ומכח זה פידשו דנצטרע וכיוצא בזה פירש הגאון מהר"ר הע"של ז"ל במ"ש וימת מלך מצרים שנצטרע והרי הוא כמבוא"ר.
ב. ויגע על פי ויאמר הנה נגע זה על שפתך וסר עונך וחטאתך תכופר. דבגמ' ביבמות דף מ"ט אמרו דאבלע בארזא ונסריה לארזא עד דמטי לשפתיו ונח נפשיה משום דאמר עם טמא שפתים ואיך המלאך אמר וסר עונך וחטאתך תכופר וראיתי להרי"טבא בחידושיו שכתב משום דאמר בתוך עם טמא שפתים אנכי פי' שאמר כן מעצמו שלא ציוה הכ"ה לומר כן להוכיח את ישראל כדרך שציוהו לומר הוי גוי חוטא וכמה פרשיות אחרו' ואע"פ שכבר אמר וסר עונך וחטאתך תכופר זהו על שהציץ למעלה לראות ה' וגם ממה שאמר לפני הבורא יתברך ובתוך עם טמא שפתי' אבל עתה חזר ונענש מפני שחזר ואמר כן לישראל עכ"ד הרי"טבא ועמ"ש בפ"ע שם ומשם באר"ה.
ג. ועוד בה עשיריה. בילקוט אמר הקב"ה בר"ה אני דן את עולמי ובו ביום הייתי צריך לגמור הדין ולמה אני תולה עד עשרה ימים כדי שיעשו תשובה ושבה והיתה לבער שאם עשיתם תשובה באלו הימי' אפילו אם יש בכם כמה עבירות אני מבערם מהעולם ואפשר לו במ"ש רבינו האר"י זצ"ל שמי שעושה תשובה באלו הימים מכפר על הכל הא כיצד ביום ראשון בשבוע זו אם עשה תשובה מכפר על כל מה שחטא בכל יום ראשון מכל ימי חייו וכן ביום שני וכן בשאר הימים וז"ש שאם עשיתם תשובה באלו הימים אפילו יש בכם כמה עבירות שעשיתם בכל הימים דבר יום ביומו אני מבערם מן העולם. והטעם נראה בעבור שמתגלה אור הבינה בעשרת ימי תשובה. ועוד הארכתי בדרושים ואכמ"ל.