א. שמועה שמענו מאת ה'. פירש מהרי"ד ז"ל שאינו מצד המזל כמ"ש הרשב"א בתשובה סימן י"ט עמ"ש האי מאן דביש ליה בהאי מתא ליזיל למתא אחריתי דזמנין דמזל המקום גורם ויצא מתוך ההפכה וכו' ע"ש אך הכא הוא גזרה מאת ה' ואין מציל ע"ש באורך וכתוב בלקוטי תורה גדול כ"י ונקומה בגימט' יצ"חק דנמלך עמו קומו ונקומה גימט' שטן שיהפך לו לאויב.
ב. הנה קטון נתתיך וגו'. פירשו המפרשים כי בשעת קבורת יעקב במערת המכפלה היה עשו מעכב ובא חושים בן דן וכרת ראשו כתבו המקובלים שנקצצו גם הרגלים ולא נשאר כי אם הגוף לבד וז"ש הנה קטון נתתיך בלי ראש ובלי רגלים וליכא אלא הא גופא קשיא והוא בזוי מאד עכ"ד. וכפ"ז אוסיף נפך בדרך מהרמב"ח ז"ל שכתבתי אני בעניי בצוארי שלל דף קמ"א ע"ב מחצת ראש עשו ונפל ראש הקליפה ערות יסוד שנתגלה היסוד שנקצצו גם הרגלים ולא נשאר אלא הגוף ויכשיו המה יאבדו מהיסוד עד הצואר שהוא הגוף הנשאר ואבד כל זכר למו ודוק.
ג. והיה בית יעקב אש. אפשר לפרש בזכות התורה שנקראת אש ובית יוסף להבה גי' מ"ב כי כל מ"ב הוא להעלות וע"י התורה ושמירת היסוד שהוא בחי' יוסף יעלו ני' הקדושה בכח שם מ"ב ויתבררו כל ני' הקדושה שהם חיות הסט"א ועי"ז בית עשו לקש גי' נפש כי נפשם נתרוקנה מני' הקדושה והיה לקש וכו'. ולא יהיה שריד לבית עשו כי אין להם חיות אל בני' הקדושה.