א. עם זו יצרתי לי וגו'. אפשר לומר במ"ש פ"ק דחגיגה אתם עשיתוני חטיבה אחת בעולם שנאמר שמע ישראל וכו' אף אני אעשה אתכם חטיבה אחת בעולם שנאמר ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ. והנה ז"ו גימט' אחד וז"ש עם זו אחד יצרתי לי ואני אומר שהם אח"ד כמספר ז"ו. וגם הם תהלתי יספרו שקורין שמע. א"נ אפשר דמה שמתפללין וקורין בתורה אינו בעצם רק דרך סיפור ועבירה גוררת עבירה. וז"ש עם זו יצרתי לי ואני מעיד שהם אח"ד כמ"ש עם ז"ו גימט' אח"ד. והם תהלתי התפלה והתורה יספרו עושין אותך דרך סיפור מצות אנשים מלומדה. ומזה באו ולא אותי קראת וכו'.
ב. אנכי אנכי הוא מוחה פשעיך למעני וגו'. יש סברא דבתחילה אדם פושע ואח"כ בא לידי חטא וז"ש אנכי אנכי בזכו' שקבלתם התורה שכתוב בה אנכי מוחה פשעיך וכיון שמוחה פשעיך שהם העיקר ועונו' ראשוני' ממילא וחטאתיך שהם השגגו' לא אזכור כי הם נמשכו מהפשעי' וכבר נמחו. א"נ במ"ש בירוש' דכב יכול נעשה שכחן וכתבנו בעניותנו שהכונה הוא דהסט"א מאסף אסופות כמה חטאות שבאו ע"י שכחה וסבר כמ"ד דשכחה היא פשיעה ולזה כ"י נעשה שכחן להורות דשכחה הוי אונס ופטורים ישראל וזה רמז וחטאתך נדדו הלכו מסיבה שלא אזכור ונעשיתי שוכח להורות דשכחה הוי אונס ואתה פטור.
ג. ועתה שמע יעקב עבדי וגו'. אין ועתה אלא תשובה שמע יעקב עבדי. א"נ כמשז"ל למלך שקדש מטרונא בשתי מרגליות אבדה האחרת א"ל שמרי השנית כך ישראל אמרו נעשה ונשמע אבדו נעשה שעשו העגל שמרו נשמע הוי שמע ישראל והבאתי מאמר זה בקונט' פני רור פ' עקב וע"ש מה שפירשתי וז"ש ועתה שמע יעקב עבדי עתה כי אבדתם נעשה שמרו שמע.
ד. כה אמר ה' עושך. שבראתי הנשמה ונשמות הקדושה הם באוצר טוב בפני עצמו. ויוצרך מבטן שבאה שם נשמה קדושה ומלמדים לו כל התורה. יעזרך אל תירא עבדי יעקב וישורון בחרתי בו וכו'. א"נ דכב יכול אמר ואשר הרעותי שברא היצה"ר וגם כי החומר והיות האדם בשר ודם דין גרמא לחטוא וז"ש כה אמר אמירה דכה ה' מדת הרחמים עושך כי הוא הבורא והוא שם היצה"ר בקרב איש ויוצרך מבטן בשר ודם וחומר. ולזה יעזרך. והנה צירף מה שבחסדיו אוהב אותנו ואנחנו עמו ובחר בנו וגם זה סיבות להחזירנו בתשובה ולעזרנו על דבר כבוד שמו וז"ש אל תירא עבדי יעקב שאתם עבדי וזה יספיק לרחם ועוד וישורון בחרתי בו ומצד שאני בחרתיך אני מרחם עליך.
ה. זה יאמר לה' אני וגו'. אפשר דהכונה שהוא צדיק גמור ומכוין ליחד קב"ה ושכינתיה וז"ש יאמר מלשון ראוה מדברת דהיינו שיכוין ליחד שהיא השכים עם הקב"ה. וזה יקרא בשם יעקב שאינו סומך על מעשיו די הכל עושה לש"ש שלא ע"מ לקבל פרס ולזה בוטח בזכות אבות דוקא וז"ש וזה יקרא בשם יעקב וזה יכתוב ידו לה' שהוא כותב ספרים תפלין ומזוזות ליחד קבה"ו בשם כל ישראל וז"ש בשם ישראל יכנה דכל מה שעושה אינו מכוין לטובת עצמו אלא בשם כל ישראל ולזכות את הרבים.