א. ושמרת את משמרת ה' אלהיך ללכת בדרכיו לשמור חוקותיו וגו' ככתוב בתורת משה וגו'. אפשר לפרש במאי דקי"ל דהסייגים והגדרי' שעשו רז"ל וכל אדם עושה לעצמו היא בכונה לעשות גדר וסייג שלא יבא לפגוע באיסור עצמו של תורה ובכי הא שרי לא להוסיף על התורה ח"ו דאיכא בל תוסיף כמבואר בדברי הרמב"ם והראב"ד ז"ל פ"ב דה' ממרים. וז"ש ושמרת את משמרת שצריך לעשות גדר וסייג אמנם יהיה בכונה שבזה יהיה בטוח ללכת בדרכיו וכו' ככתוב בתורת משה. ועושה סייג וגדר כדי שלא ליגע באיסור תורה וכונתו הוא לקיים המצות ככתוב בתורת משה דוקא לא להוסיף ח"ו דאז עבירה היא ועובר בבל תוסיף והרי הוא כמבו"אר. א"נ אפשר לרמוז במ"ש המפרשי' דשלמה הע"ה נתחכם ומאי דכתיב לא ירבה לו נשים היה דריש לא ירבה לי ארבה דמדה בתורה גורעין ומוסיפין ודורשים וכן עשה דבמקום לא ירבה דרש לי ארבה שהם האותיו' עצמן בחילוף. וזה רמז לו דהע"ה ברוה"ק ושמרת וכו' ככתוב בתורת משה כלומר תניח המקרא כמו שהוא כתוב בתורת משה ולא תגרע ותוסיף ובמקום לא ירבה תקר' לי ארבה שאז תלכד בעון. ואמר למען תשכיל את כל אשר תעשה ואת כל אשר תפנה שם אפשר לרמוז במ"ש פ"ג רסוטה הגיע לפרשת דרכים נצול מכלם וכתבו התוס' דהא אמרינן דבעדנא דלא עסיק בה אצולי לא מצלה ותירצו דסתם ת"ח שהגיע להיראה תמיד הוא מהרהר בתורה וז"ש למען תשכיל וכו' ואת כל אשר תפנה שם כלומר דבעת אשר תפנה לעסקיך שם בתורה יהיה כל מעיינך וכל הרהורך ומחשבותיך שם בלימוד ובזה תגיע לפרשת דרכי' ותנצל מהחטא.
ב. והנה עמך שמעי בן גרה וגו'. אפשר דברוח הקודש רמז לו שיגזור עליו שיהיה עמו בירוש' ובזה ילכדנו שיעבור על שבועתו וכן היה עוד אפשר שרמז שכונתו שיתכפר לו עונו ובזה עמו במחיצתו.
ג. דוד אביו ותכון מלכותו מאד. ר"ת גימט' הוי"ה אדנ"י והוא רמז ליחוד קב"ה ושכינתיה דבימיו היתה סיהרא באשלמותא ויחוד גמור ודמז שהיה באמצעות דוד הע"ה אביו אשר טרח כל ימיו מאד ולא טעם טעם שינה וכל צדקותיו אשר עשה ושלמה המלך עליו השלום מאת ה' היתה לו שמצא הכל מוכן ועל כל פנים קרי ביה מגלגלין זכות על ידי זכאי.