א. עולותיכם ספו על זבחיכם. לא אמר עולות ספו על זבחים רק עולותיכם שאין אתם מכוננים לש"ש רק להתפאר וזהו עולותיכם שאתם מכוונים לנהרא ולפניה אלו תוסיפו על זבחיכם ולא תקריבו עולות כאלו שאינם לש"ש כי אינם מקובלות ולא רצויות ותורתו תרתי גהנם מפסידין הממון ואינם מרוצות כי לא דברתי וכו'.
ב. ולא שמעו ולא הטו את אזנם וילכו במועצות בשרירות לבם הרע ויהיו לאחור ולא לפנים. אפשר במ"ש פ"ט ושבח ויתיצבו בתחתית ההר מלמד שכפה עליהם ההר כגיגית אמר רב אחא ור' עקיבא מכאן מודעא רבא לאוריתא. והקשה מהרד"ך בתשובה דהרי גבי ודרין להרגין שאומר יאסרו כל פירות העולם אמרו בגמרא והוא שאומר בלבו היום ותירץ דהכא שאני דהקב"ה יודע מחשבות ונתיראו לומר היום עכ"ד והתינח אם אינם חושבים בלבם מחשבות רעות כי הקב"ה בוחן לבות אבל אם לבם להרע אפסדתן לקמיתא שלא אמרו היום ואינה מודעא וז"ש ולא הטו אזנם וילכו במועצות שיש להם מודעא אבל הבל יפצו פיהם בשרירות לבם הרע שחושבים רעות וא"כ למה לא אמרו היום וילכו לאחור ולא לפנים דמגבירין הדינים הקשים וכן אחור גימטריא גבורה עם הכו' ולא לפנים מדת רחמים א"נ וילכו לאחור דמה שתקנו בגלגול שעבר עתה קלקלוהו וזהו וילכו לאחור. ושמא תאמר אפשר בדבר אחר תקנו עתה מיהא ויצא הפסדו בשכרו לז"א ולא לפנים לא הרויחו שום ריוח בתיקון הנפש.
ג. יום השכם ושלוח. אפשר לרמוז השכם בגימט' שס"ה לומר כי בכל יום ויום משס"ה ימות החמה נביא מתנבא להם. ולא שמעו אלי כי מה שאינם שומעים דברי הנביאים הוי כאלו לא שמעו אלי.