א. הלא אח עשו ליעקב נאם ה'. פי' כי שניהם בדיבור אחד נאמרו בדבר ה' לרבקה שני גוים בבטנך. ועם כל זה ואוהב את יעקב.
ב. כי תאמר אדום רוששנו וגו'. פירשו המפרשים דרמז לעת"ל דאמרו א"ה תנה לנו מראש ומצוה אותם מצות סוכה וכו' ובועטים ויוצאים ע"ש וז"ש לעת"ל יאמר אדום רוששנו שלא קבלו התורה ונשוב ונבנה רמז לסוכה. המה יבנו ואני אהרוס שמקדיר עליהם חמה ובועטים.
ג. בן יכבד אב. פי' עשו שהיה מכבד לאביו הרבה ועי"ז נמשך כי שעבד לישראל וז"ש יעבד שהוא עשו אדוניו של ישראל.
ד. ועתה חלו נא פני אל ויחננו וגו'. אפשר במשז"ל אין ועתה אלא תשובה וגם אז"ל כל המתפלל על חבירו והוא צריך לאותו דבר הוא נענה תחילה וז"ש ועתה תשובו בתשובה חלו נא פני אל ויחוננו שיחון עלינו בני ישראל ואתם נענים תחילה.
ה. בריתי היתה אתו החיים והשלום ואתנם לי מורא ויראני וגו'. אפשר כמשז"ל דכל מי שהוא ירא שמים כדחזי זוכה למלכות וז"ש בריתי וכו' ואתנם לו מורא שיהיו כל ההמון יראים ממנו כמו הוד מלכות והטעם ויראני מתחת שהיה בו יראת שמים כתקנה. לזה מדה כנגד מדה זכה שיראים ממנו ודוק. ושמעתי מפני שמי ניחת היא דדרך חסידים כשבא להזכיר השם הוא חרד וז"ש ומפני שמי קודם שמי ר"ל לפני הזכרת השם ניחת הוא לכבוד השם.