א. וה' נתן חכמה לשלמה כאשר דיבר לו. רז"ל אמרו כל מקום שנאמר וה' הוא ובית דינו וזכה ע"פ הדין בחכמה אף שלא היה הכזבת הנביא וז"ש כאשר דיבר לו לעצמו ולא ע"י נביא ואין כאן הכזבת הנביא. ועם כל זה נתן חכמה לשלמה על פי הדין שהיה ראוי. א"נ נתן כבר כאשר דיבר לו דדיבורו הוי כמעשה. א"נ נתן חכמה כאשר דיבר לו לב נבון לעשות משפט אבל לא להיות כמשה כמו שבקש.
ב. ויצו המלך ויסיעו אבנים גדולות אבנים יקרות ליסד הבית וגו'. פי' הרב יהונתן דאמרו בש"ס דשלמה הע"ה קידש את הבית עד התהום ולכך לכבוד הקדושה גם ביסוד שאינו נראה וניכר ציוה לשום אבנים יקרות והוא האריך ע"ש.
ג. והבית בהבנותו אבן שלמה מסע נבנה. אפשר רמז מ"ש הרב עמודיה שבעה משם רז"ל דבחרבן הבית נגנזו האבנים והמלאכים הביאו אבנים ועפר ומשרפות סיד ממקום אחר להשביע עיניו של אותו הרשע וכשיבנ' בה"מ יהיה אותו הראשון זהו קיצור תורף דבריו והבאתיו אני הדל בס' הקטן ראש דוד פ' ואתחנן וזה רמז והבית דכל וי"ו מוליד תיבה כמוה כמשז"ל ויתן לו יתן ויחזור ויתן וז"ש הבית והבית לרמוז על בנין העתיד אבן שלימה וגם שיראה מסע שהאויב מסיעה ומחריבה לפי האמת נבנה והיא עצמה שלימה לעתיד.