א. ויעש חירום וגו'. אפשר דהוסיף לו וי"ו כי היא סימנא דחיי כמ"ש בזהר הקדוש ע"פ ונתתם לי אות אמת והוסיף וי"ו כשהוזכר שעשה מעשהו להורות כי בכל לבו עשה בשלם שבפנים ולכן הכתוב הוסיף לו וי"ו. על דרך מה שפירשתי אני בעניי מ"ש רז"ל וישקול אברהם לעפרן חסר לפי שאמר הרבה ואפי' מעט לא עשה לכך חיסר לו הכתוב וי"ו וז"ש הכתוב נבהל להון איש רע עין ולא ידע כי חסר יבואנו שחסרתו התורה וי"ו והוינן בה דמאי איכפת ליה לעפרון שהכתו' יחסר לו וי"ו אמנם להיות אות וי"ו רומזת לחיים הורה הכתוב דחסרו לו מחייו ועוד הארכתי בזה לישב הדבר. ומינה לשבח דבעבור שחירם טרח ופעולתו פעולת אמת הוסיף לו וי"ו בשמו כי היא אות אמת שכר פעולת אמת ויוסיפו לו שנות חיים וכתב בס' רבינו אפרים מלקוטי גאוני קמאי פ' תצא והארכת ימים כי תבנה בית רמז כל אותן שנתעסקו בבנין הבית יאריכו ימים עכ"ל והדברים ק"ו לחירם ולכך נתוסף בו וי"ו כדאמרן.
ב. ויכל חירום לעשות את כל המלאכה אשר עשה למלך שלמה בית ה'. לכאורה תיבות אשר עשה יתירות וגם היל"ל לבית ה'. ואפשר דאגב ארחיה הודיע הכתוב כי חירם היו לו שני מסייעי' גדולים לגמור מלאכתו מהרה ונקיה ותמה האחת אשר עשה למלך שלמה אשר יש לו מזל עליון להפליא וכל עניניו מוצלחים מאד מאד. ועוד בית ה' שקדושת ועליונות בית ה' המופלא יה לעזר ולהועיל ושרתה ברכה במעשה ידיו והמלאכה נעשית מאיליה בכח קדושה עליונה מאד.
ג. בככר הירדן יצקם המלך וגו'. אפשר שהוא עצמו הלך היציקה וכך נאה לו לעמוד לשרת בצרכי בית ה'. מלבד שבהיותו שם יזדריז מאד פועלי אמת יותר ויותר. ויש מפרשים ששלמה המלך בחכמתו יודע ומכיר המקום שתצליח היציקה שם בשם שהוא היה יודע ואומר כאן יכול ליטע פלפלין וכיוצא. ומשו"ה הוצרך ללכת הוא עצמו למקום היציקה להני בעפר הארץ איזה מקום יהיה יפה ונקל לעשו' שם היציקה וז"ש בככר הירדן יצקם המלך כלומר שהוא בחכמתו ידע בטוב הארץ מקום הראוי למלאכה זו ותעלה יפה משופה ומצוקה. שבידיעת מקום הראוי ליציקה תצלח המלאכה הרבה שם יותר ויותר ממקום אחר ועל זה טרח וכתוב בככר הירדן יצקם המלך.