א. לבלתי עבוד בם ביהודי אחיהו איש. פירשו המפרשים במשז"ל כל הקונה עבד עברי כאלו קונה אדון לעצמו כמ"ש כי טוב לו עמך עמך במאכל עמך במשתה וכו' וז"ש לבלתי עבוד בם והוא עבודה לעני ולאדון וז"ש ביהודי העבד וגם אחיהו איש. הלא טוב להחזירם כי נמצאו מקלים עבדות של האדון גם כן דהוי ע"ע דקונה אדון לעצמו.
ב. ותכרתו ברית לפני בבית אשר נקרא שמי עליו. פי' כי לא היה צריך דכבר מושבע ועומד מהר סיני אך שרי לישבע לזרוזי נפשי' כדכתיב נשבעתי ואקיימה וכמ"ש פ"ק דנדרים ועל דרך זה עשיתם להזדרז ותכרתו ברית לפני דמלא כל הארץ כבודו ולתוספת זירוז היה בבית אשר נקרא שמי עליו והוי כאלו אמרתם אלהים עד.
ג. ותשובו ותחללו את שמי וגו' אשר שלחתם חפשים לנפשם. פי' מלבד לעבור המצוה ובשביעית יצא לחפשי חיללתם את השם ח"ו אשר כרתו ברית בבית המקדש כאלו אמרתם אלהים עד ועתה זה שחזרתם תשיבו איש את עבדו הוי חילול ה' ח"ו. ועוד דעד עתה הייתם חוטאים בשב ואל תעשה שלא לשלחם ובענין השילוח מיהא היה שב ואל תעשה ועתה שחזרתם ותשיבו הוו כעובר בקום עשה. ועוד אשר שלחתם לנפשם ואפי' היה לפי דעתכם איזה ספק בדבר הם קנו עצמם וז"ש אשר שלחתם חפשים לנפשם כלומר שזכו הם בעצמם וזהו לנפשם ודוק הטב.