א. קומי אורי כי בא אורך וגו'. כבר ידוע שהגאולה תהיה ביום טובה שיתגלו הרחמים ואורים גדולים למעלה והשפי"ע בצחצחות וכשיקים את סוכת דוד כה יאמר קומי אורי מאירת עינים כי בא אורך ע"י האורים גדולים שהם מאירים ומזהירים וכבוד ה' כבוד גימט' לב שבא האור מל"ב נתיבות חכמה וע"כ וכבוד ה' עליך זרח גי' גבורה עם הכולל שמשפיע חסדים למתק הגבורות וכי תימא יש כמה רשעים גמורים לז"א כי הנה החשך יכסה ארץ כמ"ש בזהר הקדוש פ' שמות שיהיו ט"ו ימי חשך ודוק כי קצרתי.
ב. ועליך יזרח ה' וכבודו עליך. יראה אפשר כי עתה עוד יוסיף להשפיע החכמה יותר בגלוי למתק הגבורות וז"ש ועליך יזרח כי היוד בסוד חכמה זרח גימט' גבורה ואז וכבודו עליך ירא' הגימט' גבורה הגבורות ממותקות גליות על דרך סוד טובה תוכחת מגולה מאהבה מסותרת.
ג. שאי סביב עיניך וגו'. ר"ת נקבצו באו לך נבל והענין כי כל נשמות שבגוף יתוקנו טרם הגאולה ואפי' איזה ניצוץ קדושה מועטת לא ידח ממנו נדח כי אפי' בלעם מא"ה ניצוץ קדושה שבו נתגלגל בנבל ושם היתה תחילת תקונו בקדושה ומשם ואילך נשלמו כל ניצוצות שהיו כלולות בו ועד"ז יהיה בכל שרשי הנשמות כלם יתוקנו קודם הגאולה וז"ש שאי סביב עיניך וראי כי כלם כל ני' הקדושה שהיו מפוזרות בין הקליפות נקבצו באו לך אל הקדושה אפי' ניצוצי בלעם שבא בנבל שלא חשב אנוש נקבצו באו לך. רבינו האר"י זצ"ל בשער הפסוקים. ודוק באמרי קדוש רשב"י בזהר בלק סוף דף קצ"ד מכאן ולהלאה קב"ה עבד מה דעבד בההוא חייבא ורזין סתימין וכו' ע"ש ועמ"ש האר"י ז"ל בפ' והוא היה לאבן וסוד ברזילי וכמהם ואפ' לרמוז כלם נקבצו באו ר"ת כנ"ב רמז כמהם נבל ברזילי ע"ד שכתב הרב ז"ל ודוק כי קצרתי.
ד. וקראו לך עיר ה' ציון קדוש ישראל. אפשר במה שאמרו בזהר הקדוש ע"פ גדול ה' ומהולל מאד בעיר אלהינו הר קדשו אימתי איקרי גדול ואיקרי מהולל כד איהי בעיר אלהינו וזו מעלה גדולה לשכינה וז"ש יקראו לך עיד ה' והחידוש הוא בעבור ציון הוא קדוש ישראל דאיקרי גדול ומהולל כד איהו בעיר אלהינו. א"נ יש לרמוז מה ששאל ר' אבא לר' שמעון אימתי זיווגא דכ"י בקב"ה שלח לי וגם אמנה אחותי בת אב"י וז"ש וקראו לשון זיווג כמ"ש הרמ"ע במקומו לך הוא כל יסוד עיר המלכות ואימתי יהיה זה ציון קדו"ש ישראל שבא מצד קדש ואז נקרא קדוש קדש עם ת"ת וא"ש ההי"ב.
ה. ועמך כלם צדיקים לעולם ירשו ארץ. ר"ת צדיקים לעולם ירשו ארץ גי' ענוה דהיא עיקר התורה והעבודה ובאמצעותה יהיה צדיק. ויושפע הארה משם הויה ב"ה הרמוז בר"ת ועמך כלם כ"ו גימט' השם המיוחד. ועוד יש לרמוז ס"ת צדיקים לעולם ירשו ארץ גי' קעו גימט' צפו שהוא הקליפה ראשונה של ע' אומות וכמו שהאריך ברמזים נוראים הרב קב הישר פ' ק"ב וחטא אדה"ר היה במדה ח' וכ"ב אותיו' וח' פעמים כ"ב קע"ו ע"ש באורך וזה רמז שהצדיקי' יתקנו חטא זה ותתבטל קליפה זו ובזה כתבתי במקום אחר שזה טעם דוד הע"ה שהיה בחי' אדם שאמר אלפא ביתא בכל אות ח' פסוקים ודוק.