א. וערבה לה' מנחת יהודה וגו'. פי' בס' תפארת הקדש דמשחרב בית המקדש הותרו הבמות אבל אין מקריבין מנחה בבמה. ולעת"ל כשיבנה בה"מ יקריבו מנחה לז"א וערבה לה' מנחת יהודה.
ב. כי אני ה' לא שניתי ואתם בני יעקב לא כליתם. פירש הרב כתנות אור פ' יתרו במ"ש בזהר הקדוש דא"ה כל אומה בנפול השר שלה תבטל האומה אבל ישראל הם תחת רשותו יתברך וכשם שהוא חי וקיים כך ישראל לא יש להם כליה ח"ו וז"ש אני ה' לא שניתי ואתם שאתם תחת ממשלתי בני יעקב לא כליתם זהו תורף דבריו בקצור נמרץ והרב ז"ל האריך בטעמים והשפי"ע בצחצחות הלא בספרתו. ואפשר לומר במ"ש הרב ש"ך פ' וארא אני ה' בגימטריא פז אחד יותר על מספר אלהים והוא רחמים ובזה הוציאם ממצרים וז"ש וזה לך האות כי אנכי שלחתיך כלומר אחד יותר על אלהים והוא רחמים עכ"ד הרב ש"ך ומצינו דתדיר יש לשון זה גם בנביאים והוא רחמים על ישראל וז"ש כי אני ה' שאמרתי לכם במצרים לא שניתי ותמיד אומר לכם לשון זה שאני מרחם עליכם וכובש מדת הדין ולזה אתם בני יעקב לא כליתם וכבר כתבנו בזה במקומות אחרים בס"ד.
ג. זכרו תורת משה עבדי וגו'. אפשר במ"ש בתנחומא פ' עקב דעיקר התורה והמצות הוא הענוה ולזה בחר הקב"ה בישראל כי גם הגוים מקיימי מצות ומשבחים להקב"ה. ואמרו רז"ל גם כי יתנו בגוים עתה אקבצם דבזכות לימוד המשניות תבא הגאולה. ואמרו בז"ח דבזכות התורה נגאל ובודאי שצריך לזה תורת אמת לשמה ולא יתכן זה אלא בענוה שע"י הענוה מכוין אל האמת כמ"ש פ"ק דערובין מפני מה וכו' ב"ה לקבוע הלכה כמותן שהיו ענוים. ונראה הטעם במה שאמרו משם הרב עיר וקדיש מהר"ר אברהם לוי ברוכים ז"ל דמי שהוא עניו אינו שולט בו הפ' ולכך קבע דוד המלך ע"ה ה' לא גבה לבי וכו' במזמור קל"א שהוא גימ' ס"מ ומאחר שאינו שולט בו סט"א יכוין בתורה אל האמת ובא לציון גואל וזה רמז זכרו תורת משה שהיה עניו אשר צויתי אותו עניו בחורב סיני נמוך מכל ההרים על כל ישראל חקים תורה שבכת' ומשפט ס' תורה שבעל פה כמ"ש במדרש תלפיות וכשתזכרו שהתורה ע"י משה עניו בחורב נמוך ותלמדו תורה בענוה אז הנה אנכי שולח לכם את אליהו הנביא ותבא הגאולה בב"א. והנה זיין זכרו גדולה וכבר כתבנו בעניותנו בזה ואפשר עוד לרמוז דזיין גדולה הם י"ד כי בזכות התורה יתקיים כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק וימחה זכרו בי"ד בניסן כמ"ש רעיא מהימנא וכמו שביאר הגאון החסיד מהר"א מקראקא ז"ל במעשה רוקח ע"ש באורך. גם זיין גדולה כשנים הם י"ד גימט' דוד שיבא בן דוד ויגאלנו בזכות התורה.