מה בין חקירות לבדיקות כו' עד הרי עדותן בטלה: כתב הראב"ד ז"ל טעה בזה כו': ואני אומר תמה אני אם יצא דבר זה מפי הראב"ד ז"ל שהרי ר"מ ז"ל עצמו כתב כן בתחלת זה הפרק מה בין חקירות לבדיקות כו' עד אבל בבדיקות אפי' שניהם אומרים אין אנו יודעין עדותן קיימת עכ"ל. והוא לשון המשנה בסנהדרין ראש פרק היו בודקין ומי חשיד רבינו משה ז"ל דאשתמיטתיה מתני' או תנא הוא דפליג עלה דליטעי בה אבל הוא כתב זה משום סיפא דמתני' דקתני אחד חקירות ואחד בדיקות בזמן שמכחישין זה את זה עדותן בטלה ע"כ. וכי אמר אחד איני יודע על מה שכיון חבירו יפה ואומר יודע אני חשיב לה הכחשה וכן משמע בגמרא כי שקלינן וטרינן עלה ואסיק רבא דהכי קאמר בחקירות אפי' שנים אומרים ידענו ואחד אומר איני יודע עדותן קיימת דוק מינה הא בבדיקות עדותן בטלה וכ"ת לא מבעיא קאמר מיהו טעמא קמייתא ניחא דאי לאו הכחשה היא סיפא מאי קא משמע לן וגם ר"מ ז"ל כמו כן בלשונו בתחלת זה הפרק וז"ל ובזמן שמכחישין זה את זה אפילו בבדיקות עדותן בטלה כיצד שנים שהרגו זה את זה כו' הרי עדותם בטלה ע"כ וכן נראה מפירש"י ז"ל דבעינן עדותן שוה בכולן וכדאמרינן פ"ק דמכות מניין שאפילו הן מאה תלמוד לומר עדים וכי דייקת בה שפיר בין בלישנא דמתני' ופ"ק דמכות וסוגיין דפרק היו בודקין ובלשון ר"מ ורש"י ז"ל הכי משכחת לה בלא שבוש כלל: