דברים של חול כו' עד וכן הכנויין כגון רחום וחנון נאמן וכיוצא בהן מותר לאמרן בבית הכסא. פ"ק דשבת (דף ז) :
כתב הראב"ד ז"ל לא מצאנו שם רחום כי אם על הבורא ואסור לאמרו בבית הכסא עכ"ל. ואני אומר נראה מתוך לשונו שהוא עושה רחום כמו שלום ואם כן מאי האי דקא משנינן פ"ק דשבת בשמעתין דמרחץ כי אקשיה לרב המנונא מהאל הנאמן התם שם גופיה לא איקרי נאמן האל הנאמן כתיב ומתרגמינן אלהא מהימנא דמשמע להדיא דבעינן דליקרי השם בההוא לישנא והכא נמי נימא אל רחום כתיב ומתרגמינן אלהא רחמנא וכן פר"ח ז"ל מותר לומר נאמן לפי שאינו שם עכ"ל. אלמא בעינן שם. ומאי דשרי רב חמא לומר הימנותא לאו דוקא אלא ה"ה לכל הכנויין וחד מינייהו נקט וכן דעת רבותינו בעלי התוס' ז"ל כד"ן:
אבל השמות המיוחדין אומר עד ובבית המרחץ ישן. פרק קמא דשבת:
ואם נזדמן להפריש מן דבר האסור כו' עד ובעניני קדש. שבת (דף מ) :