1
ויש הורג בשגגה כו' עד אלא המחוייב גלות בלבד. גם זה מאשר כלל מפרק הגולין ומספרי פרשת שופטים:
2
לפיכך אם מצאו גואל הדם כו' עד וישמר עצמו מגואל הדם. בספרי פרשת מסעי מיתניא ואיתא פרק הגולין:
3
וכן כל הרצחנין וכו' עד בלא כוונה: כתב הראב"ד ז"ל תימה הוא וכו': ואני אומר עיקר ההלכה פרק הגולין ומיתניא בספרי פרשת מסעי ומה שתמה הראב"ד ז"ל יש לי לומר כי לא התירו לכתחלה אלא אמרו שאם הרגן בדיעבד ובלא הוראה אין להם דם ופריך כיצד כו' ונתן בדבר טעם כעיקר: