לקח עבד גדול מן העכו"ם ולא רצה למול כו' עד אבל אם לא קיבל עליו שבע מצות יהרג מיד. סוף פרק החולץ (דף מ"ח):
כתב הראב"ד ז"ל ימכר מיד ואין לנו עתה להרוג איש עכ"ל: ואני אומר כי ר"מ ז"ל סידר כסדר התלמוד ערוך וקיצר הארוך ולכך קראהו משנה תורה כמו שכתבתי כמה פעמים וזה מסודר פרק ד' מיתות בהלכות בן נח ומצותיו והריגותיו וגם סדרן ר"מ ז"ל פ"ז מהלכות מלכים ומלחמותיהן ומצות עשה להחרים שבעה עממין ושם לא השיגו הראב"ד ז"ל ואם מפני שאין ידינו תקיפה וגם שארבע מיתות בטלו בעונותינו ואפילו מישראל מ"מ דין ארבע מיתות לא בטלו ואם מפני שאינו נוהג כבר כתבו ר"מ ז"ל בסמוך לזה הדף מיד ולא טבל הקולמוס באמצע וקרא לפניך העתקתי ותדע התנצלותו ולכן איני מוצא מקום להשגה זאת ושמא כיון לבאר ולא להשיג כן דעתי נוטה:
ואין מקבלין גר תושב אלא בזמן שהיובל נוהג. בערכין פרק המקדיש (דף כ"ט):