1
אברהם אסור כו'. כתב הרא"ש ז"ל בפירקין והרמב"ם ז"ל כתב דכל שניות דרבי חייא יש להן הפסק וממ"נ כחב דלא כהירושלמי דאברהם אסור בכל נשי ישראל אלמא דבנו ובתו אין להן הפסק כו' ע"ש ואפשר לומר דהכא אמר לטעם דרב דאמר כלת בנו יש לה הפסק דדוקא זרע היוצא ממנו אסור אבל לשיטת הבבלי דכלת בנו אין לה הפסק וא"כ אידחי האי כללא דדוקא זרע היוצא ממנו אסור והדרינן לכללא דהבבלי דהבעיא שם קאי על השניות דר' חייא ולא איפשיטא ובדרבנן לקולא וכלת בנו דחמירא טעמא כדפרישית בפנים: