והיה מדי חודש בחדשו ומדי שבת בשבתו יבא כל בשר להשתחות לפני אמר ה' כבר דקדקנו בזה שהרי תדיר ואינו תדיר תדיר קודם והי' ל"ל מידי שבת בשבתו ומידי חודש בחדשו ויראה לרמוז כי הנה. איתא בכתבו האר"י ז"ל שהבא לעבוד ה' ולשוב בתשובה יתענה הפסקה משני ימים בתחילת החודש אלול וכתב שם יחודים שייחד האדם בכל שעה ממ"ח שעות השני ימים הללו והכוונה הכוללת הוא שבכל הי"ב שעות היום וי"ב שעות הלילה ייחד הי"ב צירופי הוי' וי"ב צירופי אהי' עם ך"ד צירופי אדני בכל שעה צירוף אחר והנה עיקר התענית הוא בשביל היחודים הללו שכשהאדם עסוק בתענית הוא פירש עצמו ומתבודד עצמו בטהרה ויהי' לבו נכון לייחד הייחודים הנ"ל. אמנם בדורות הללו דחלשא עלמא ואי אפשר לעסוק בתענית צריך עכ"פ כל הבא לטהר ולעבוד ה' לקדש ולטהר עצמו במ"ח שעות הללו שהם כנגד המ"ח אותיות שבי"ב צרופי הוי' וליחד יחודים הנ"ל והנה הי ב צרופי הוי' מקורם ממזלא עילאה שהוא ג' הויות שהם י"ב אותיות וכל אות מהי"ב אותיות מה"ג הויות הראשונות הוא הוי' אחת עם המקור הם י"ג והם הי"ג ת"ד י"ג מכילין דרחמי ולכן כשהאדם מיחד היחודים הנ"ל באלו המ"ח שעות הוא מושך על הכנ"י הי"ג מכ"ד שאנו מזכירין אותן כל החודש ושיוכל למשוך על עצמו קדושה ודביקות על כל השנה הבאה לטובה שיוכל לדבק עצמו בא"ס ב"ה ולקשר כל העולמות לשרשם וזהו אמרו והי' מידי חודש בחדשו "חדש גימ' שי"ב כמנין י"ב צירופי הוי' ורומז שכשתיחד הי"ב צרופי הוי' ותמשיך אותם אל הכנ"י. "בחדשו פירש בחודש הראוי לו הוא חודש אלול ומדי שבת בשבתו רומז שעל ידי זה תמשיך קדושה ודביקות על השבתות הבאים עי"ז יבא כל בשר להשתחות לפני אמר ה' שתקשר כל העולמות וכל הברואים בא"ס בה' שיהיה כולם משתוקקים להדבק בו ית"ש ולזה אמר תחילה מדי חודש בחדשו ואח"כ מדי שבת בשבתו מפני שהחודש נכנס תחילה להשבתות שבו ומאותן השני ימים הוא ממשיך לקדש עצמו לקבל השבתות הבאים בקדושה.
בגמרא דר"ה ר"א אומר בתשרי נברא העולם וכו' ר' יהושע אומר בניסן נברא העולם וכו' הנה כבר הקשה האר"י ז"ל שהאיך מחולקים במציאות והאיך שייך כאן אלו ואלו דברי אלהים חיים ויראה לרמוז בזה כי הנה ידוע שמלבד היחוד שנזכר למעלה יש עוד יחוד לייחד כל העשר הויות ועשר אדנות שבכל העשר קדושות שבכל קדושה יש בה הוי' אדני וזהו שאמר ר"א בתשרי נברא העולם תשרי גימטריא עשר הויות ועשר אדנות שכוונת הבריאה היתה לדבר זה ליחד כל העולמות וכל ההויות ואדנות שבעשר קדושת ור"י סובר בניסן נברא העולם הנה ידוע שניסן הוא חודש האביב א"ב י"ב שהוא ראשון לי' ב הצירופי הויות שכולל בתוכו כל הצירופים ורומז שצריך ליחד הי"ב צרופי הוי' עם צרופי אדני ובזה אלו ואלו דברי אלהים אינם שעי"ז ימשיכו עליהם עולם התשובה שהוא נקרא בשם אלהים חיים כידוע.