קצא.
תכנת לשון ותוכן לבות י"י. או ותוכן לבינים. מנית שבת בריצוי קרבנותיו על הימים. כדא' באגד' שור או כשב. א"ר יהושע משל למלך שנכנס במדינה והוציא כרוז שלא יכנס שום אדם לפניו עד שיראו פני מטרונא תהילה. כך אמ' הק' לישר' אל תביאו קרבן לפני עד שתקדשהו שבת. והדא היא דכת' ומיום השמיני והלאה ירצה. ואין שמונת ימים עד שיעבור שבת. פ"א רצית קרבנות' שהם עולות. פ"א רצית קורבנותיה דבכל קרבנות הרגלים כת' לחטאת. ואילו בשבת לא כת'. ת"ם: צוית פירושיה עם סידורי נסכיה. דכי היכי דזכור ושמור בדיבור אחד נאמרו. ושוא ושקר. וביום השבת. ולא תבערו. כך קרבן שבת ונסכיו נאמרו בדיבור אחד. והיינו עם: צוית פירו'. בצו את בני ישר' מפורשי' קרבנות שבת להקריבם. עם סידורי נסכיה. שהוא סידור לחם הפנים ולשון נסכים שייך בסלתות. כדא' במנחות פ"ב סלתות. ומזכיר סידור לחם על הנס שאירע בו. כדא' בסוף חגיגה לשום להם חם וגו' (שמואל א כ״א:ז׳). טועמיה חיים זכו. תנא כל הטועם תבשילו בערב שבת מאריכין לו ימיו ושנותיו. ובירושלמי מפרש טעמא שלא יכעוס על בני ביתו מפני הקדחת תבשילו. וכת' וידעת כי שלום אהלך (איוב ה׳:כ״ד). ומוקמינ' ליה בשבת בהדלקת הנר וכל שכן שצריך להזהר פן יקדיח התבשיל: ותצוינו להקריב מוסף שבת כראוי. לכופלו. א' הק' שבת קורבנותיו כפוליים שד' כבשיים קריבין ב' לתמידין וב' למוספין. ובבל יום אינן אלא ב' וכל מעשיו כפולים. שתי נשמות. להם משנה:
תכנת שבת רצית קרבנותיה ציויתה פירושיה עם סידורי נסכיה מענגיה לעולם כבוד ינחלו טועמיה חיים זכו וגם האוהבי דבריה גדולה בחרו אז מסיני נצטוו עליה ותצוינו י"י אלהינו להקריב בה קרבן מוסף שבת כראוי. יהי רצון מלפניך י"י אלהינו ואלהי אבותינו שתעלינו בשמחה לארצנו ותטעינו בגבולינו ושם נעשה לפניך את קרבנות חובותינו תמידין כסדרן ומוספין כהילכתן. את מוסף יום המנוח הזה נעשה ונקריב לפניך באהבה כמצות רצונך כמו שכתבת עלינו בתורתך על ידי משה עבדך מפי כבודך כאמור: וביום השבת שני כבשים בני שנה תמימים ושני עשרונים סלת מנחה כלולה בשמן ונסכו. עלת שבת בשבתו על עולת התמיד ונסכה: ישמחו במלכותך שומרי שבת וקוראי עונג עם מקדשי שביעי כולם ישבעו ויתענגו מטובך ובשביעי רצית בו וקדשת אותו חמדת ימים אותו קראת זכר למעשה בראשית: אלהינו ואלהי אבותינו רצה במנוחתינו וקדשינו במצותיך ותן חלקינו בתורתיך ושבענו מטובך ושמחינו בישועתך וטהר לבינו לעובדך באמת והנחילנו י"י אלהינו באהבה וברצון שבת קדשך ב"א י"י מקדש השבת: רצה ומודים ושים שלום: אלהי נצור: וחוזר החזן ומתפלל אבות וגבורות: ויאמ' קדושה: