קץ.
יקום פורקן מן שמייא חינא וחסדא ורחמי חיי אריכי ומזוני רויחי וסייעתא דשמיא ובריות גופא על ארעא זרעא חייא וקיימא זרעא דלא יבטול ודלא יפסוק מפתגמי אוריתא ובנן דחיין בעובדי אוריתא למרנן רבנן חבורתא קדישתא די בארעא דישראל ודי בבבל רישי כלי ורישי מתיבתא דייני דבבא ודייני דמתא ולכל תלמידי חכמים ולכל תלמידיהון ולכל תלמידי תלמידיהון ולכל מאן דעסקין באורייתא ולכל קהלא קדישא הדין רברבייא עם זעירייא טפלייא עם נשיא מלכא דעלמא יפיש חייהון ויסגי יומיהון ויפרוק וישיזיב יתהון מכל עקא ועקתא ומכל מרעין בישין מרן דבשמיא יהא בסעדהון וישמע בקול צלותהון (ויתן) ויתן יתהון לחינא ולחסדא קדם כורסי יקר מלכותיה וקדם שלטונייא דארעא ויקיים זכוותהון דכל ישר' בכל זמן ועידן ונאמר אמן:
מי שברך אברהם ויצחק וישרא' אבותינו וחסידים הראשונים הוא יברך כל קהילות הקדש ואת כל הקהל הזה. הם ונשיהם ובניהם ובנותיהם וכל אשר להם מי שתקנו בתי כניסיות לתפילה ומי שבאים לתוכו להתפלל ומי שנותנין נר למאור ויין לקידוש והבדלה ופת לאורחים וצדקה לעניים ומי שמכניסין אורחים בתוך ביתם וכל אותם שעוסקין בצורכי ציבורם הק' ישלם שכרם ויסיר מהן כל מחלה וירפא כל גופותם וישלח לכל עוונותם ויברך עובדי ידיהון בכל זמן ועידן ונאמר אמן. ת': ואם חל ראש חדש בשבת הבאה מכריז החזן ומודיע לרבים יום קביעותו מפני תקנת המועדות ותקנת תפילת המוספים והלל ולבטל בהם הנשים ממלאכה. ואו': מי שעשה ניסים לאבותינו וגאל אותם מעבדות לחירות יגאלינו ויקבץ נידוחינו מארבע כנפות כל הארץ חבירים כל ישר' לירושלם עיר הקודש ונאמר אמן:
ראש חדש פלוני יום פלוני:
אם הוא שני ימים אומ' ויום פלוני חשבונו של יום פלוני:
יחדשהו הקב"ה עלינו לששון ולשמחה לריוח ולהצלה ולהצלחה ולחיים ולשלום ונאמר אמן: וכשחל תענית כתוב בשבת הבאה יאמר הכי: מי שעשה כו'. עד לירושלם עיר הקודש ונאמר אמן: צום פלוני יום פלוני זה הבא עלינו יהפכהו הק' לנו ולכל ישר' לששון ולשמחה ולברכה ולשלום ונאמר אמן. ככת' כה אמר י'י צום הרביעי צום החמישי צום השביעי וצום העשירי יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים האמת והשלום אהבו: וזוכר את המתים שרבו תורה ותקנות בישר' ואותם שהניחו שום דבר בקהל ושהניחו אחרים בשבילם. ת': ומצאתי בפסיקתא שמא יאמר אדם כיון שמת אין לו תקנה ת"ל כפר לעמך ישר'. אשר פדית י"י. כיון שמת אדם ומבקשין עליו רחמים זורקין אותו מגהינם לגן עדן כחץ מן הקשת: ת': ופותח באשרי: ועומד להכניס ספר תורה למקומו. ואו' יהללו את שם י"י כי נשגב שמו לבדו: ועונין הציבור: הודו על ארץ ושמים וירם קרן לעמו תהילה לכל חסידיו לבני ישר' עם קרובו הללויה: ומחזיר ספר תורה למקומו ואו' קדיש עד דאמירן: ועומדין למוסף ואו' אבות וגבורות וקדושות השם: