קפ.
תרגום של הפטרות של פסח.
ויאמר יהושע:
ואמר יהושע לעמא אזדמנו ארי מהר יעביד י"י ביניכון פרישן: ויאמר: ואמר יהושע לכהניא למימר טולו ית ארונא (דקיימו) [דקיימא] ועיברו קדם עמא ונטלו ית ארונא דקיימא ואזלו קדם עמא: ויאמר י"י: ואמר י"י ליהושע יומא הדין אישרי לרביותך בעיני כל ישראל דידעון ארי כמא דהוה מימרי בסעדיה דמשה כן יהי מימרי בסעדך: בעת ההיא: בעידנא ההיא אמר י"י ליהושע עיביד לך אזמלוון חריפין ותוב גזר ית בני ישר' תניינות: ויעש לו: ועבד ליה יהושע אזמלוון חריפין וגזר ית בני ישר' בגבעתא דקרו לה גבעת ערלתא: וזה: ודין פתגמא דגזר יהושע כל עמא דנפקו ממצרים דכוריא כל גברי מגיחי קרבא מיתו במדברא באורחא במיפקהון ממצרים: כי מולים: ארי גזירין הוו כל עמא דנפקו וכל עמא דאתילידו במדברא באורחא במפקהון ממצרים לא גזרו: כי: ארי ארבעין שנין הליכו בני ישר' במדברא עד דסף כל דרא גברי מגיחי קרבא דנפקו ממצרים דלא קבילו במימרא די"י דקיים י"י להון בדיל דלא לאחזיותהון ית ארעא דקיים י"י לאבהתהון למיתן לנא ארעא עבדא חלב ודבש: ואת: וית בניהון דקמו בתריהון יתהון גזר יהושע ארי ערלין הוון אדי לא גזרו יתהון באורחא: ויהי: והוה כד שלימו כל עמא למיגזר ויתיבון (בתריהון) [באתריהון] במשריתא עד דאיתסיאו: ויאמר: ואמר י"י ליהושע יומא הדין אעדיתי ית חסודא דמצרים מנכון וקרא שמא דאתרא ההוא גלגלא עד יומא הדין: ויחנו: ושרו בני ישר' בגלגלא ועבדו ית פסחא בארבעא עשרא יומא לירחא ברמשא במישרי יריחו: ויאכלו: ואכלו מעיבורא דארעא מבתר פסחא פטיר וקליא בכרן יומא הדין: וישבת: ופסק מנא ביומא דבתרוהי במיכלהון מעיבורא דארעא ולא הוה עוד לבני ישר' מנא ואכלו מעללת ארעא בשתא ההיא: ויהי: והוה כד הוה יהושע ביריחו וזקוף עינוהו וחזא והא גברא קאים לקיבליה וחרביה שליפיה בידיה ואזל יהושע לוותיה ואמר ליה (הלמיסעתא אתינא) [הלמיסעדנא אתיתא] אם לבעלי דבבנא: ויאמר: ואמר ליה ארי אנא מלאך שליח מן קדם י"י כען אתיתי ונפל יהושע על אנפוהי על ארעא וסביר ואמר ליה מה רבוני ממלל עם עבדיה: ויאמר: ואמר מלאך שליח מן קדם י"י ליהושע שרי סינך מעל ריגלך אדי אתרא דאת קאים עלוהי קדיש הוא ועבד יהושע כן: ויריחו: ויריחו אחידא בדשין דפרזלא ומתקפא בעברין דנחשא מן קדם בני ישר' לית דנפיק מינה ולית דעליל לגוה לית דנפיק מינה לאגחא קרבא ולית דעליל לגוה למישאל בשלמא: ויהי: והוה מימרא די"י בסעדיה דיהושע והוה שמע גבורתיה סגי ורבי בכל ארעא: