1
היורד נאמן ונשבע וכו'. הרב המגיד ז"ל הביא ראיה לדברי רבינו ז"ל, מההיא דריש בבא בתרא דף ה' [ע"ב] דאמר טעמא דמי יימר דמחייבי ליה רבנן, ומכאן הוציא הרב ז"ל דין זה לפי דעתו ע"כ, נראה שכתב כן משום דאיכא למדחי, דהתם הוי ספק שקול דכיון שכבר נתן חלקו וגם הוציא הוצאה אחרת בכותל שבנה, סבור הוא שאין לו להוסיף, משא"כ בנוטע בשדה חבירו העשויה ליטע השכל מחייב שיתן לו או ההוצאות, או השבח, גם שם אמרו בחלוקה קמייתא שאני התם, דכל שפא ושפא זימניה הוא עיי"ש.