1
אסור לקצור וכו' קודם לקצירת העומר וכו'. מרן הקדוש תמה על רבינו דבגמרא משמע דקודם הבאת העומר קאמר ע"כ כבודו במקומו עומד דהא ודאי הא דקודם הבאת העומר שאמרו בגמ' הוא לענין האכילה אבל לענין הקצירה כו"ע מודו דקודם קצירת העומר אסור לקצור כמ"ש שם מגזירה שוה דראשית בלי חולק.
2
ודין איסור החדש עד הקרבת העומר כבר ביארו רבינו פ"י דמאכלות אסורות הל' ב' וכבר נתעוררו בזה הרב לח"מ והתוס' יו"ט פ"א דחלה והרב ברכת הזבח ז"ל ובס' קול בן לוי ביקש להליץ בעד מרן ז"ל עיין עליו ומה שאני תמיה יותר דאיך לא ראה מרן הקדוש דברי רבינו והרע"ב שם שפירשו כן עיין עליהם: