סמוך לעליית השחר יבא הממונה שעל הפייסות ויקיש על העזרה וכו'. הך ויקיש על העזרה שכתב רבינו הוא מגומגם דהא תנן פ"ק דתמיד בית המוקד כיפה ובית גדול היה מוקף רובדין של אבן וזקני בית אב ישנים שם ומפתחות העזרה בידם וכו' הרי שבבית המוקד היה צריך להקיש ותו דרבינו כתב בסוף הלכות בית הבחירה בשחר קודם שיעלה עמוד השחר יבא הממונה של מקדש וידפוק על הכהנים שבבית המוקד וכו' ונראה שהיא היא מ"ש כאן שהרי סיים שם שבודקין והולכים את כל העזרה והיינו מ"ש כאן
ומבלשין את כל העזרה ובס' שתי ידות דף נ"ח כתב בפשיטות שזה הממונה הוא אותו שהזכיר בסוף הלכות בית הבחירה. אך יש לגמגם בזה חדא משינוי עזרה לבית המוקד ותו דרבינו כתב כאן ויבואו ויעמדו בלשכת הגזית ויפייסו וכו' והתם משמע דבבית המוקד היו מפייסין לכך נראה בדעת רבינו דלעולם בבית המוקד היה מקיש אלא דמשום דחציו היה בנוי בקדש וכמ"ש התוס' יו"ט פ"ק דתמיד קרי ליה רבינו עזרה אף שהפייסות לא היו אלא בלשכת הגזית כמ"ש להדיא פ"ב דיומא דף כ"ה ובסוף הל' בית הבחירה לא כתב רבינו דין הפייסות מפני שסמך למ"ש כאן וידוע דלשכת הגזית חציה פתוח לקדש וחציה פתוח לחול כמ"ש שם ביומא והפייסות צריכין מקום קדוש משום דבבית אלהים נהלך ברגש ולזה נתכוון רבינו עוד עלה בדעתי לומר דהאי ויקיש על העזרה הכוונה שיקשקש בהשמעת קשקוש בשביל העזרה כדי לבלוש אותה וקרוב לזה מצאתי בס' עבודת ישראל דף נ"ב עיי"ש שהאריך ומ"מ מ"ש בתחילה נראה יותר ועיין עוד להרב לח"מ והמל"מ ז"ל:
ואח"כ מסדר מערכה גדולה וכו'. נראה דדרך קצרה דיבר כאן שסמך על מ"ש כל פרט ופרט במקומו שהרי כאן לא הזכיר אלא סדור שתי מערכות ובפ"ב הל' ד' כתב דשלש מערכות של אש עושים בראש המזבח בכל יום וכאן לא הזכיר אלא שנים: