1
כופין אותו על הגחלים ועל השרץ בשבת. ראיתי להרב באר שבע ז"ל [פ"ה דתמיד ד"ה ועל] שהקשה מההיא דפרק משילין והובא ג"כ פרק כל כתבי ההוא עכברא דאשתכח באספרמקי דרב אשי אמר להו רב אשי נקטיה בצוציתיה ואפקיה ופי' רש"י בזנבו א"כ אמאי לא יהיה מותר להוציא גם הכא אם השרץ בעזרה וכו' וצל"ע עכ"ל. ולענ"ד י"ל דלמאי אצטריכו לומר דאישתכח באספרמקי דהיינו בשמים כמ"ש רש"י ז"ל אלא להורות שההיתר אינו אלא מצד זה דכיון שהיה רוצה להתעדן מהבשמים שהוא עונג שבת ומכח זה התיר טלטולו וה"ה נמי כשהוא לפניו במקום שנמאס בראייתו שרי כדמוכח בההיא דכל כתבי וה"נ ידוע דאם נמצא השרץ בההיכל או בעזרה שריא טלטולו להדיא כמ"ש רבינו פ"ג דביאת מקדש הל' כ' אבל בשאר מקומות שאין שייך כ"כ מיאוס כופין עליו פסכתר: