א
מפי השמועה למדו וכו'. בס' עבודת ישראל ז"ל דף נ"ו הקשה דמדכתב רבינו מפי השמועה וכו' משמע דאינה מצות עשה וכיון שכן איך כתב אח"ז בסמוך דהמכבה אש המזבח לוקה דמשמע דהוי מ"ע גמור וכו' ע"כ. ואיני רואה תחילת קושיא דנתקשה ליה דרבינו בתחילת הפרק כתב מ"ע להיות אש יוקדת על המזבח ואיך כתב כאן דהוי מפי השמועה והדבר פשוט ומבואר דמ"ש כאן מפי השמועה לא קאי אלא לסמיכות הפסוקים דפסוק זה איירי במערכה גדולה וזה בשניה וזה בשלישית ואכולהו קאי המ"ע שכתב תחילה ואין כאן קושיא כלל: