הרמת הדשן וכו'. דברי רבינו צריכין ביאור חדא דמי הכריחו לומר דהרמת הדשן צריכה שינוי בגדים כיון דהפסוק צוח ופשט את בגדיו ולבש בגדים אחרים והוציא את הדשן וכו' הרי דלהוצאה הוא דהצריך שינוי בגדים ורבינו כתבו בהרמה ולא זכרו בהוצאה לקמן וגם בגמרא פ"ב דיומא דף כ"ג לא אמרו כן אלא על ההוצאה וכו' דכיון דר' יוחנן אמר בגמרא מחלוקת בהוצאה אבל בהרמה דברי הכל עבודה היא עיקר גם לחילוף הבגדים וכמ"ש מרן בשם הריטב"א ז"ל. אך אכתי קשה דרבינו העתיק
שנאמר ופשט וכו' והרים והכתוב אומר והוציא וגם לזו תיקן מרן ז"ל דלפי שיטתו הו"ל כאילו כתיב והרים את הדשן גם מ"ש ז"ל דלא הוצרך לכתוב גבי הוצאת הדשן שיהיו בגדיו פחותים דמהרמת הדשן הוא נלמד וכ"ש נמי הוא והך כ"ש תברתו בצדו דכיון דרבינו פסק לקמן דלאו עבודה היא מעתה קרוב לשמוע דפשוט הבגדים הוי מקדש לחול הן אמת שהתוס' כתבו שם דאף למ"ד דלאו עבודה היא מ"מ צריך ארבעה בגדי כהונה מכח הקישה אבל רבינו שסתם ולא ביאר ההיקש ודאי שיש לטעות שהרי מצינו להרמב"ן בפירוש התורה שכתב דיש אומרים ביומא דהוצאה לא בעיא בגדי כהונה ובשו"ת הרדב"ז ז"ל שנדפס מחדש ראיתי בסי' קי"א שהשיב לשואלו על לשון זה ע"פ שיטת התוס' דגם בהוצאה צריכה בגדי כהונה עיי"ש והרואה יראה שאין די בא"ר גם המל"מ ז"ל האריך הרבה בלשון זה עיין עליו ואין דעתי נוחה עד יבא מורה צדק. גם הסמ"ג עשין קצ"ב הזכיר חילוף הבגדים בהוצאה ולא הזכירם בהרמה ואין לומר דכ"ש הוא דבהוצאה שייכי טפי מהרמה שהרי הוא מתבזה ומתלכלך משא"כ בהרמה וכמ"ש רש"י ז"ל בדף י"ב ולזה יש ליישב. ומ"ש בספרי רבינו
פחותים מן הכלים בדפוס מגדל עוז מן הבגדים: