לפי שאסור להקריב וכו'. הקשה הרב לח"מ ז"ל דמה טעם הוא זה לשיאחר שתי שעות הרי יכול להקריב אחר תמיד של שחר מה שהוא רוצה ועוד קשה שכתב
חוץ מקרבן פסח לבדו וכו' דבברייתא פרק תמיד נשחט אמרו הטעם שראוי לאחר פסח מפני שנאמר בפסח בערב ובין הערבים משא"כ בתמיד שלא נאמר בו אלא בין הערבים ואף שיש לחלק בין לכתחילה לדיעבד מ"מ אם איתא כדברי רבינו היה להם לתקן שיקריבו פסחיהם בין קודם תמיד בין אחריו וכו' עיי"ש שהאריך. ולענ"ד יש לישב לקושיא ראשונה שהדבר פשוט שאגב שרצה להשמיענו דאחר תמיד של בין הערבים אין להקריב שום קרבן השמיענו ג"כ שקודם תמיד של שחר הדין כן וקאי נמי למ"ש לעיל שזמן התמיד משיאיר היום ואז שוחטים אותו. ולקושיא שנית כיון דמן הדין התמיד הוא אחר חצות וזמן הק"פ ג"כ הוא אחר חצות ומאסמכתא דקראי הקדימו תמיד לפסח ומה שאיחרוהו לתמיד היינו מפני נדרים ונדבות כדאיתא התם ותמיד שהוא תדיר דין הוא שיקדים לכך תקנו בזה האופן וכדאיתא ג"כ פ"ק דזבחים דף י"ב עיי"ש: