1
מתני' ואלו עוברין. אלו מתבערים מן העולם:
2
כותח הבבלי וכו'. כולהו מפרש להו בגמרא והני ד' כותח הבבלי ושכר המדי וחומץ האדומי וזיתום המצרי הן חמץ דגן גמור ע"י תערובות והני ג' זומן של צבעים ועמילן של טבחים וקולן של סופרים הם חמץ נוקש' כלומר חמץ שאינו ראוי לאכילה בעינו שאינו מעורב עם דברים אחרים:
3
ר' אליעזר מוסיף אף תכשיטי נשים. שהן נוקשה ע"י תערובות ואלו ת"ק לא קאמר אלא נוקשה בעינו:
4
כל שהוא מין דגן. מחמשת המינין חיטים ושעורים וכוסמין ושבולת שועל ושיפון:
5
הרי אלו באזהרה. אם אכלן עובר בלאו:
6
ואין בהן כרת. אפילו אכל כזית בכדי אכילת פרס דבשאר איסורים כגון חלב ודם חייב עליהן כרת הכא פטור מדלא כתיב ונכרתה גבי תערובות חמץ: